Öt másodpercre csökkenhet a repülőtéri biztonsági vizsgálat

A jövőben öt másodperc alatt eshetnek át a légi utasok a repülőtéri biztonsági vizsgálatokon annak az új kombinált repülőtéri szkennernek a segítségével, amelynek prototípusát a hét végén mutatta be Szingapúrban a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA).

MNO
2011. 06. 06. 16:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új biztonsági berendezés egy hét méter hosszú alagút, amely kombinálja a jelenleg létező összes biztonsági ellenőrző berendezés funkcióit. Az utasoknak egyszerűen csak át kell haladniuk rajta, miközben minden szempontból átvilágítják őket.

Az új technológia magában foglalja a testszkenner funkciót, a folyadékérzékelőt, a fémdetektort, a robbanóanyag-érzékelőt, és automatikusan ellenőrzi a lábbeliket is. Az IATA azt reméli, hogy a biztonsági alagút egyszerűsített változatát már az év vége felé a világ számos nagy nemzetközi repülőterén kipróbálásra üzembe állítják. A teljes rendszer próbaverziója 18 hónapon belül válik tesztelhetővé, és öt éven belül ott lehet a világ összes nagy nemzetközi repülőterén.

A jelenlegi repülőtéri biztonsági ellenőrzések utasonként jó néhány percet vesznek igénybe, gyakran meghaladják akár a 10 percet is. Az utasnak kabátját, cipőjét, övét levéve, fémtárgyait és a csomagjában lévő kismennyiségű folyadékot egy tálcára rakva kell áthaladnia a biztonsági szkenneren, vagy fejlettebb változatán, a testszkenneren. Sokan még így is átesnek az igen megalázó motozáson.

Az új biztonsági alagút használatával az ilyen külön-külön ellenőrzésekre a jövőben már nem lesz szükség. A szövetség ráadásul azt tervezi, hogy az új rendszer alkalmazásával három kategóriába sorolják majd az utasokat, akiket íriszfelismerő technológia segítségével azonosítanak, mielőtt áthaladnának a három, egymás mellett elhelyezkedő alagút valamelyikén – adta hírül hétfőn a The Daily Telegraph brit napilap honlapja.

Az első csoport az „ismert utazóké” lesz, akiket korábban már azonosítottak, az ő esetükben csak röntgenátvilágítás, fém- és folyadékérzékelést végeznek. A „normális utazók” esetében cipőátvilágítást is végeznek, és át kell haladniuk a robbanóanyag-érzékelő detektoron is. És végül azoknak az utasoknak, akiknek a magatartása aggodalomra ad okot, egy olyan alagúton kell átsétálniuk, ahol teljes testszkennert is alkalmaznak majd.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.