Kiemelte: jelenleg az autókereskedő-szakma „pengeélen táncol”, a forgalom töredéke a válság előtti években tapasztaltnak. Elmondta: az idén az első negyedévben 12-13 ezer személyautót és kishaszongépjárművet értékesítettek Magyarországon, míg 2007-ben, a válság előtti utolsó évben még több mint 200 ezret. A rentábilis működéshez évi 120-130 ezer autót kellene eladni – fűzte hozzá.
Domonkos András, a Lombard Lízing Csoport vezérigazgatója elmondta: a magyarországi autók 25 százaléka finanszírozott, az eladások 70-80 százalékát svájci frankban kötötték, ezekből a hitelekből csak 1-2 év múlva lehet „szabadulni”. Ennek ellenére a lakáshitelesek számára kitalált mentőcsomaghoz hasonló megoldásra nincs szükség a finanszírozott kocsik esetében – tette hozzá.
(MTI)
Kéri László műsort indít Magyar Péterék portálján