15 milliárd forintért vesznek magyar alapanyagot

Az idén mintegy 15 milliárd forintért vásárol magyar alapanyagokat a McDonald’s európai hálózata – közölte a cég magyar leányvállalata.

MNO
2011. 07. 04. 17:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar beszállítóktól származó termékek értéke és mennyisége évek óta növekszik: 2009-ben 13,9 milliárd forint értékben 18 670 tonnányi magyar árut vásárolt a gyorsétteremlánc Magyarországról. A McDonald’s európai hálózata 2010-ben már 14,6 milliárd forintért vett 21 067 tonnányi magyar terméket. Az idén várhatóan 14,9 milliárd forintra nő az éves beszerzés értéke, amely 21 807 tonna magyar áru megvásárlását jelenti.

A McDonald’s Magyarország az elmúlt 15 évben 88 milliárd forint értékben 209 ezer tonna hazai árut vásárolt. A magyar alapanyagok – csirkehús, szárított hagyma, szószok és szívószál – számos ország McDonald’s éttermeibe jutnak el, például csirkehúst 16 országba szállítanak a magyar beszállítók. Belföldön pedig a csirkehús, a mélyalmos tojás, a virágméz, a joghurt, az ásványvizek mellett szószok, a szívószál és a csomagolóanyagok származnak magyar beszállítóktól. A mezőgazdasági szezonban a zöldségek – paradicsom, uborka, saláták, friss és szárított hagyma – szintén a belföldi kertészetekből érkeznek a magyar leányvállalathoz.

A McDonald’s Magyarország nettó árbevétele 2010-ben gyakorlatilag megegyezett az előző évivel. 2009-ben 20,946, 2010-ben pedig 20,521 milliárd forint volt – a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium által közzétett adatok alapján.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.