A terv 200 Boeing 737-es és 260 Airbus A320neo gép megvásárlását irányozza elő vételi opcióval további 100 Boeing 737-es és 365 Airbus A320neo gépre. Az American Airlines nem közölte a szerződéses vételárat, de a listaárak alapján csak a fix megrendelések értéke 40 milliárd dollárra (28 milliárd euró) rúg. A tranzakció lebonyolításához a gyártók mintegy 13 milliárd dolláros lízingfinanszírozással járulnak hozzá.
Az American Airlines a megrendelés keretében szabadon választhat a 737-es gépcsalád különböző verziói, a 737-700, 737-800 és a 737-900ER gépek között. A légitársaság 100 darab 737NG, azaz új generációs 737-es repülőgép megvásárlását is tervezi egy teljesen új fejlesztésű hajtóművel, a CFM International vállalat LEAP-X modelljével.
Az úgynevezett „keskenytörzsű” (egyfolyosós utastérrel rendelkező) utasszállító gépek világpiacát 2 ezer milliárd dollárra becsülik az elkövetkező húsz évre, amelyen gyakorlatilag két vállalat, az Airbus és a Boeing osztozik.
Az American Airlines mindmáig a Boeing hűséges ügyfelének számított. Az európai Airbus új, üzemanyag-takarékos A320neo modelljével nyerte meg magának az amerikai légitársaságot.
Az AMR 285 millió dollár, részvényenként 85 cent veszteségről számolt be a második negyedévre, szemben az egy évvel korábbi 11 millió dollár, részvényenként 11 cent veszteséggel.
(MTI)
F–16-osokat fogtak el magyar vadászgépek - fotó