A milliárdos növekedés is kevés?

A világ legnagyobb távközlési berendezésgyártója, a svéd Ericsson csütörtökön 3,2 milliárd svéd korona adózott eredményt jelentett a második negyedévről, 59 százalékkal többet a tavalyi második negyedévi 2 milliárdnál.

MNO
2011. 07. 21. 6:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elemzők jóval többet, átlagosan 4,22 milliárd koronás eredményt vártak most. A profit 21 százalékkal elmaradt az első negyedévitől is. A vállalati beszámolóban a cég vezetői emlékeztettek, hogy a március 11-i japán földrengés és szökőár következményei 50 millió eurós veszteséget okoztak a negyedévben a japán Sonyval közös, mobiltelefon-gyártó vegyesvállalatnak. Az 54,8 milliárd koronás bevétel 14 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 48 milliárdot, és 3 százalékkal több volt az első negyedévinél is. Az elemzők többre, 55,01 milliárdra számítottak a második negyedévről. Az első negyedévben a csoport adózott eredménye 4,1 milliárd svéd korona volt, több mint háromszor nagyobb a tavalyi első negyedévi 1,3 milliárdnál. A bevétel 17 százalékkal 53 milliárd koronára nőtt az egy évvel korábbi 45,1 milliárdhoz képest. Tavaly az Ericsson adózott eredménye 11,2 milliárd svéd koronára ugrott a válság sújtotta 2009-es év 4,1 milliárdjáról, habár még elmaradt a 2008-as 11,7 milliárdtól. A bevétel tavaly 203,3 milliárd koronára csökkent a 2009-es 206,5 milliárdról.

A csoport Magyarországon az Ericsson Magyarország Kommunikációs Rendszerek Kft.-vel van jelen. Márciusban közölték, hogy 150 magasan képzett munkatársat vesznek fel, s ezzel 1650-re növekszik a kft. alkalmazottainak a száma. Májusban azt mondták a magyar részlegnél, hogy idén is a tavalyihoz hasonló, körülbelül 5 százalékos bevételnövekedésre számítanak. Az Ericsson Magyarország árbevétele tavaly 41,3 milliárd forintra nőtt a 2009-es 39,6 milliárdról.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.