Az átlagnál nagyobb mértékben emlékeztek a termékelhelyezésre az intenzív tévénézők és a 18–29 éves korosztály – áll az Ipsos közleményében. A megkérdezettek szerint az észlelt termékmegjelenés a műsor élvezetére, a műsor menetére nem volt negatív hatással, a tévénézők túlnyomó többségét nem zavarta. A felmérésből kiderül az is, hogy az észlelők kétharmada arra is vissza tudott emlékezni, milyen műsorban látta a termékelhelyezést, ezek kétharmada pedig még a termékelhelyezéssel reklámozott márkát is fel tudta idézni. A tévénézők 77 százaléka nem bánja, ha egy műsorban márkákat ismer fel.
A közlemény szerint ha a hagyományos reklám és a műsorban történő termékmegjelenés közül kellene választani, akkor a többség a termékelhelyezést nézné szívesebben. Az Ipsos kutatásából kiderül az is: a háttérben feltűnő terméket és a termék aktív használatát a tévénézők jelentős többsége elfogadhatónak tartja, sőt csaknem 50 százalékuk azt is el tudná fogadni, ha kedvenc sorozatainak szereplői ki is mondanának márkaneveket.
Termékelhelyezésre a saját gyártású műsorokban január 1-je óta nyújt lehetőséget a médiatörvény.
(MTI)
Itt vannak a legújabb adatok az új ügyeleti rendszerről