Jó levegőjű, csendes erdőszélen biciklire ülni remek testmozgás és igen egészséges, de a nagyvárosi forgalomban a helyzet egészen más. A gyakran zsúfolt városi forgalomban, ahol sem az autósok, sem a kerékpárosok nem nagyon tartják be a közlekedési szabályokat, már pusztán a balesetveszély is fokozott.
Olyan, jól szervezett és nyugodtan közlekedő városban, mint Helsinki, a biciklizők a legújabb statisztika szerint ötször gyakrabban szenvednek közlekedési sérülést, mint az autósok, és tízszerte nagyobb esélyük van a közlekedési balesetre, mint a busszal közlekedőknek.
Scott Weichenthal és munkatársai egy hét éve megjelent német tanulmány alapján – amely szerint a kerékpárosok gyakrabban kapnak szívinfarktust, mint a tömegközlekedők – kezdtek dolgozni. A kanadai munkacsoport egészséges, nem dohányzó embereket vont be a vizsgálatba. A 42 résztvevő egy órát biciklizett a városban, illetve otthon szobabiciklin. A városi kerékpározás tekintetében különbséget tettek főútvonalak, illetve mellékutcák között. Vizsgálták a pulzusszám változékonyságát, mivel ha a szívműködés változékonysága csökken, az fokozza a szívinfarktushajlamot.
A nagy forgalmú úton kerekezés három órára jelentősen rontotta a szívműködés változóképességét. Hasonlóképpen, a megpihenés után még több órára kóros volt bizonyos vérgázösszetevők értéke, ha a kerékpáros sűrű forgalomban biciklizett.
A kanadai munkacsoport azt ajánlja, hogy a kerékpáros, ha teheti, a nagy forgalmú, sok kereszteződéssel megszakított útvonalak helyett kis forgalmú utcákon igyekezzen célhoz érni, és fontos volna a kerékpárutak kijelölésekor is erre figyelni. Összegzésül megállapítják: a város közepén kerékpározni nem egészséges.
(MTI)
Újra kellett éleszteni egy ötéves kisfiút, BMW tarolta le a család autóját Alsónémediben