Az olaszoknak a lakás az első

Az olasz családok nyolcvan százaléka saját ingatlanban él, de a tulajdonosok között alig van harminc éven aluli – többek között ez derült ki a római pénzügyminisztérium felméréséből.

MNO
2011. 07. 25. 8:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az első számú vagyontárgyat és a legbiztosabb befektetést ma is a lakás jelenti az olasz családok számára – állapította meg az itáliai pénzügyminisztérium és földhivatal harmadszorra végzett felmérése az olaszországi ingatlanhelyzetről. A lakás nagysága átlagban 115 négyzetméter. A vizsgálat azt is kiderítette, hogy az ingatlan értékét tekintve a tulajdonosok öt százalékának kezén van az ingatlanvagyon majdnem egynegyede, míg pontosan a fele az átlagosnál szerényebb lakást birtokol: az ingatlanok értékének alig tizenkilenc százalékát mondhatják sajátjuknak.

Sokat elárul az is, hogy a lakástulajdonosoknak csupán négy százaléka fiatalabb harminc évesnél – az olasz harmincévesek negyven százaléka szüleivel él, ez az arány a nyolcvanas években még 16 százalék volt a Banca d’Italia olasz központi bank adatai szerint.

Az összesen 59 millió lakás, villa, üzlet, ipari épület, garázs értéke meghaladja a 6300 milliárd eurót. 52 millió ingatlant magánszemély birtokol, a többit cégek. Az ingatlanok többsége tehát lakás: ezekből 20 millió lakásban a tulajdonos és családja él, 5 milliót kiadnak. Az ingatlanok 3,7 százalékának nincsen nyoma az adóbevallásokban. Minden száz családra 116 ingatlan jut, de az aránya magasabb (132) Dél-Olaszországban a tengerparti hétvégi házak miatt.

A római parlament által júliusban megszavazott gazdasági megszorítócsomag következtében újra bevezetik az első lakásra kivetett és tíz évvel ezelőtt eltörölt adót. Ez jövedelemtől függően 24 millió olaszt érint majd és évi majdnem száz euró többletkiadást jelent nekik.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.