Cél a fogyasztók véleményének megismerése

A hét elején elindított fogyasztóvédelmi konzultáción teszik közkinccsé a fogyasztóvédelmi stratégia vitairatának tartalmát, amelyet a Nemzetgazdasági Minisztérium honapján hozott nyilvánosságra. A válaszokat szeptember 30-ig várja a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) – mondta a Győr-Moson-Sopron megyei kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelőségének igazgatója csütörtökön Győrött sajtótájékoztatón.<br /><br /><a href="http://www.mno.hu/portal/797174" target="_blank"><strong>• A fogyasztók véleményét is kikérik az új stratégia megalkotásához</strong></a>

MNO
2011. 07. 21. 12:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Major Ernő ismertetése szerint a konzultáció célja, hogy kikérjék a fogyasztók véleményét tizenegy kérdésben, a válaszok pedig adalékul szolgáljanak a fogyasztóvédelmi stratégiában megfogalmazott javaslatokhoz, a jövőkép alakításához.

A vitairat tételei közül a szakember kiemelte a piacfelügyeleti ellenőrzések erősítését, amely a veszélyes termékek kiszűrésére irányul. Szólt olyan ajánlások kidolgozásáról is, amelyek a vállalkozások szabályos működését segítenék elő. Major Ernő rámutatott: szeretnék elérni, hogy a közüzemi számlák érthetők, áttekinthetők legyenek, ennek érdekében lenne szükség a számlázási rend racionalizálására. A szabályok fegyelmezett betartását várják el az e-kereskedelemben felmerülő gondok megelőzésére. Elsősorban az idősebb generáció megkárosítását kívánják megakadályozni az erőszakos, megtévesztő üzletkötési módszerek visszaszorításától.

A fogyasztóvédelmi konzultáció részleteiről szólva az igazgató elmondta, hogy az NFH honlapjáról letölthető kérdőíven felmérik a fogyasztók véleményét a magyar termékek arányáról a kereskedelemben, a beszállítók védelméről, a termékek minőségéről, a termékbemutatókkal egybekötött kirándulások szabályozásáról, az ellenőrző hatóságról, a vállalkozások pozitív megkülönböztetésének szükségességéről, a szavatosságról, a jótállásról, a szolgáltatások szabályozási hiányosságáról.

A tájékoztatón elhangzott, hogy a hatóság honlapján kialakított fórumon online módon is be lehet küldeni a válaszokat, ezenkívül a kérdőív papír formában is beszerezhető a fogyasztóvédelmi felügyelőségeken. A válaszok feldolgozásának eredményeit októberben teszi közzé az NFH.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.