Major Ernő ismertetése szerint a konzultáció célja, hogy kikérjék a fogyasztók véleményét tizenegy kérdésben, a válaszok pedig adalékul szolgáljanak a fogyasztóvédelmi stratégiában megfogalmazott javaslatokhoz, a jövőkép alakításához.
A vitairat tételei közül a szakember kiemelte a piacfelügyeleti ellenőrzések erősítését, amely a veszélyes termékek kiszűrésére irányul. Szólt olyan ajánlások kidolgozásáról is, amelyek a vállalkozások szabályos működését segítenék elő. Major Ernő rámutatott: szeretnék elérni, hogy a közüzemi számlák érthetők, áttekinthetők legyenek, ennek érdekében lenne szükség a számlázási rend racionalizálására. A szabályok fegyelmezett betartását várják el az e-kereskedelemben felmerülő gondok megelőzésére. Elsősorban az idősebb generáció megkárosítását kívánják megakadályozni az erőszakos, megtévesztő üzletkötési módszerek visszaszorításától.
A fogyasztóvédelmi konzultáció részleteiről szólva az igazgató elmondta, hogy az NFH honlapjáról letölthető kérdőíven felmérik a fogyasztók véleményét a magyar termékek arányáról a kereskedelemben, a beszállítók védelméről, a termékek minőségéről, a termékbemutatókkal egybekötött kirándulások szabályozásáról, az ellenőrző hatóságról, a vállalkozások pozitív megkülönböztetésének szükségességéről, a szavatosságról, a jótállásról, a szolgáltatások szabályozási hiányosságáról.
A tájékoztatón elhangzott, hogy a hatóság honlapján kialakított fórumon online módon is be lehet küldeni a válaszokat, ezenkívül a kérdőív papír formában is beszerezhető a fogyasztóvédelmi felügyelőségeken. A válaszok feldolgozásának eredményeit októberben teszi közzé az NFH.
(MTI)
Fagyos reggel és köd után jön valami sokkal rosszabb