Erősödik a családi tulajdonú vállalatok szektora

Tovább bővült a Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) taglistája, ez a szervezet szerint azt jelenti, hogy erősödik Magyarországon a családi tulajdonú vállalatok szektora.

MNO
2011. 07. 20. 9:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az FBN-H az MTI-hez eljuttatott szerdai tájékoztatása szerint az egyesület tagsága legutóbb több olyan céggel bővült, amelyek neve jól cseng a hazai vállalkozások között: ilyen a Symbol Budapest Kft., a Szamos Marcipán Kft. és a Thales-Nano Inc. Az egyesület csaknem 50 tagjának az összesített hazai árbevétele meghaladja a 150 milliárd forintot, a nagy múltú, megfelelő referenciával rendelkező, biztos lábakon álló családi tulajdonban lévő magyar vállalkozások mintegy nyolcezer embernek adnak munkát – olvasható a közleményben.

Az egyesületnek a családi tulajdonban lévő, a tulajdonosi összetételük, működési elveik és politikájuk alapján hosszú távra tervező és profitjukat Magyarországon tartó vállalatok lehetnek a tagjai, a tagok között van egyebek mellett a Kürt Zrt., a Lipóti Pékség, a Master Good csoport, a Zwack, illetve a Béres Zrt. is.

A közlemény idézi Rudas Lászlót, az Istenhegyi Klinika tulajdonosát, az egyesület elnökét, aki szerint az FBN-H tagvállalatai éves profitjuk mintegy 80 százalékát visszaforgatják a vállalkozásukba, további fejlesztésekre, beruházásokra költik. Ezek alapján jól látszik, hogy az egyesülés nem pusztán egy öntevékeny szervezet, komoly céljai vannak az érdekérvényesítés és a munkahelyteremtés területén is – fejtette ki.

Az FBN-H együttműködési megállapodást kötött többek között a Vállalkozók és Munkaadók Szövetségével, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, a Gyáriparosok Országos Szövetségével, illetve a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségével.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.