Jó félévet zárt a Porsche

Több mint tízszázalékos első félévi növekedésről számolt be a Porsche Hungaria (PH) az újautó-értékesítésben: a Volkswagen konszern márkáit Magyarországon forgalmazó cég 9400 autót helyezett forgalomba – közölte a PH.

MNO
2011. 07. 13. 6:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tavalyi első félév adatát 10,5 százalékkal meghaladó eredmény a személygépkocsiknál 29,2 százalékos, a haszonjárműveknél 14,6 százalékos részesedést biztosít az importőrnek a magyarországi újautópiacon. A PH-hoz tartozó márkák – az Audi, a Seat, a Skoda, a Volkswagen, valamint a Porsche Inter Auto Hungaria csoporthoz tartozó Porsche eladásai eltérő mértékben indultak növekedésnek, ahogy a válság is eltérően sújtotta őket 2010-ben, amikor a PH még az összpiac 30 százalékos zsugorodásához hasonló mértékű visszaesést könyvelt el. A válságban a PH piaci részesedése növekedett, a kishaszonjárművek szegmensét is ideértve 28,5 százalék volt a 2009-es 19 százalék után, jelenleg pedig már 29,2 százalék.

Az MTI-vel közölt adatok szerint 2011 első hat hónapjában a Skoda 3390 autóval az élre került a személygépkocsikat és kishaszonjárműveket tartalmazó listán. Ebben az importőr értékelése szerint elsősorban a kiemelkedően jó flottamegrendelések játszottak szerepet, de mutatja az országos márkakereskedői hálózat eredményességét is. A Skoda részesedése ezzel 12,4 százalékos lett a magyarországi piacon.

A piaci sorrend második helyén végzett Volkswagenből 3233 fogyott, 1 százalékkal több, mint tavaly. A Volkswagen személyautók szintén jól szerepeltek a flottás értékesítésben, a márka 12 százalékos piaci részt ért el. A személygépkocsi- és haszonjármű-forgalom összevonásával még jelentősebb a Volkswagen első félévi előnye, hiszen összesen így 4253 került piacra. A Volkswagen haszonjárművek első hathavi forgalma ugyanakkor 33 százalékkal nőtt, 752 darab volt. Az első félévben jelentősen nőtt az Audi forgalma is, a 935 autó 22 százalékos bővülés a tavalyi első félévhez képest. Ez 3,5 százalékos piaci részt jelent, az Audi a prémium kategóriában ugyanakkor 32 százalékkal részesedik.

Az idén már a Seat is növekedett, 1020 darabos forgalma 8,5 százalékos emelkedés, ez 3,8 százalékos piaci részhez elég. A tavalyi trendet folytatva bővült a Porsche-eladások száma: a 70 darab sportautó 6 százalékkal több, mint tavaly az első félévben.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.