Az adatokkal a két szerződő fél tölti fel az adatbankot, amit átadnak az államnak, hogy a használt autók vásárlói abból megismerhessék a korábbi hibákat, töréseket – hangzott el a tájékoztatón. A két fél abban is megállapodott, hogy közösen kezdeményeznek jogszabály-módosítást, illetve jogalkotást, egyebek miatt azért is, hogy csökkenjen a biztosítatlan autók jelenlegi 2,5 százalékos aránya.
Knezsik István, az Autós Nagykoalíció – kereskedőket, javítókat összefogó szervezet – elnöke kifejtette, hogy az autó életútját kell nyomon követni és regisztrálni. Molnos Dániel, a Mabisz főtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy a biztosítók nem életbiztosításokból származó díjbevételének több mint felét az autós biztosítások adják. A jogszabályi problémák közül kiemelte a Ptk. azon szabályát, amely nem teszi kötelezővé a balesetet szenvedett autók megjavítását. A szervizek ezt a szabályt a fekete autójavítás melegágyának tartják. A biztosító kifizeti a javítási díjat, de a tulajdonos egy nem adózó, fekete szervizben javíttatja meg a kocsit.
A tájékoztatón szóba került, hogy a nem biztosított autók magyarországi 2,5 százalékos aránya nem is olyan rossz. Görögországban az autók 10, míg Ukrajnában 33 százaléka nincs biztosítva. Igaz, Svájcban ez az arány nem éri el a fél százalékot sem.
(MTI)
Miért verik egymást ripacs celebek a Sztárboxban? - videó