Kiderülnek az autók sérülései

A gépkocsik előéletét tartalmazó adatbázist hoz létre az Autós Nagykoalíció és a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) – jelentették be a két szervezet vezetői az együttműködési megállapodás aláírásakor kedden Budapesten.

MNO
2011. 07. 05. 14:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az adatokkal a két szerződő fél tölti fel az adatbankot, amit átadnak az államnak, hogy a használt autók vásárlói abból megismerhessék a korábbi hibákat, töréseket – hangzott el a tájékoztatón. A két fél abban is megállapodott, hogy közösen kezdeményeznek jogszabály-módosítást, illetve jogalkotást, egyebek miatt azért is, hogy csökkenjen a biztosítatlan autók jelenlegi 2,5 százalékos aránya.

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció – kereskedőket, javítókat összefogó szervezet – elnöke kifejtette, hogy az autó életútját kell nyomon követni és regisztrálni. Molnos Dániel, a Mabisz főtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy a biztosítók nem életbiztosításokból származó díjbevételének több mint felét az autós biztosítások adják. A jogszabályi problémák közül kiemelte a Ptk. azon szabályát, amely nem teszi kötelezővé a balesetet szenvedett autók megjavítását. A szervizek ezt a szabályt a fekete autójavítás melegágyának tartják. A biztosító kifizeti a javítási díjat, de a tulajdonos egy nem adózó, fekete szervizben javíttatja meg a kocsit.

A tájékoztatón szóba került, hogy a nem biztosított autók magyarországi 2,5 százalékos aránya nem is olyan rossz. Görögországban az autók 10, míg Ukrajnában 33 százaléka nincs biztosítva. Igaz, Svájcban ez az arány nem éri el a fél százalékot sem.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.