Az adózott eredmény 5,12 milliárd svéd korona (802 millió dollár) volt, ami 63 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 3,15 milliárd koronát. A svéd cég működési eredménye 60 százalékkal 7,65 milliárd koronára ugrott.
A Volvo eladása a júniussal záródott negyedévben 15 százalékkal, 79 milliárd koronára bővült. Leif Johansson, a Volvo AB vezérigazgatója az eredmények ismertetésekor elmondta, a cég értékesítése a pénzügyi válság előtti szintre állt vissza.
A Volvo, amely 1999-ben adta el autógyártó ágazatát, a világ egyik legnagyobb teherautó-gyártója, amelyhez olyan márkák tartoznak, mint a Volvo, a Mack, a Renault és az UD. A cég ezenkívül buszokat, motorokat és építőipari berendezéseket is gyárt.
A Volvo teherautó értékesítése 20 százalékkal, 50 milliárd svéd koronára emelkedett a második negyedévben, a cég ellenőrzi ebben a szegmensben az amerikai piac 20 és az európai piac 28 százalékát.
A teherautó-eladás 31 százalékkal nőtt Európában, míg Észak-Amerikában megduplázódott a negyedévben. Ázsiában ugyanakkor 9 százalékkal csökkent az értékesítés. Ennek elsősorban az volt az oka, hogy a márciusi japán természeti katasztrófa miatt az UD Track alkatrész-ellátási gondokkal küszködött. A Volvo AB részvényára 4,6 százalék pluszban kezdett a stockholmi értéktőzsdén pénteken.
(MTI)
Hatalmas baleset történt az M3-ason