Mire készül a hatalmas autógyártó?

A törés jelei mutatkoznak a Volkswagen AG és a Suzuki Motor Corp között kialakult együttműködésben.

MNO
2011. 07. 18. 9:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Volkswagen csaknem 20 százalékos részesedést vásárolt a Suzuki autógyárban 2,5 milliárd dollárért még 2009 decemberében, ami a technológiacsere kilátásai miatt pozitív fogadtatásra talált szakértői körökben. Az együttműködés a Volkswagen számára a Suzuki kompakt autótechnológiáját tette hozzáférhetővé, míg a Suzuki számára a Volkswagen hibridtechnológiája és más fejlett technológiai eredményei váltak elérhetővé. A kölcsönös nyitás óta azonban már több mint 18 hónap telt el látható eredmények nélkül. A Suzuki ügyvezető alelnöke, Yasuhito Harayama ezt a Volkswagen magatartásának tulajdonította, mondván, erőfölénnyel igyekszik befolyásolni a Suzuki vezetőségének munkáját.

„Már az együttműködés kezdetén világossá tettük, hogy nem áll szándékunkban beolvadni a Volkswagenbe, és meg fogjuk őrizni függetlenségünket – jelentette ki Yasuhito Harayama újságíróknak hétfőn Tokióban. – Úgy látjuk, vissza kell térnünk a kiindulópontra, még a részesedési arány tekintetében is. Függetlenségünk, egyenlőségünk elismerése a partneri kapcsolatban előfeltétele bármely konkrét lépésnek az együttműködésben.”

Téves következtetésre jutott a cég

A múlt év második fele óta a Volkswagen számos jelét adta annak, hogy ellenőrzése alá kívánja vonni a negyedik legnagyobb japán autógyártót. Az ügyvezető alelnök szavai a konszern elnöke, Osamu Suzuki a Nikkei gazdasági lap online kiadásában is idézett blogbejegyzését visszhangozzák. „A két vállalat hatalmas méretbeli különbségéből a Volkswagen idővel arra a téves következtetésre jutott, hogy megszerezte az ellenőrzést a Suzuki felett” – fogalmazott a Suzuki szókimondóként ismert 81 éves elnöke. „A Suzuki semmit sem talált a Volkswagen technológiái között, amit azonnal hasznosíthatott volna” – írja az elnök blogjában. Csípős megfogalmazásban „megkönnyebbülésének” is hangot adott amiatt, hogy a Volkswagen a hírek szerint a Suzuki technológiai segítsége nélkül is eredményt ért el egy dél-amerikai és indiai piacra szánt olcsó modell kifejlesztésében. Yasuhito Harayama hétfői nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy több jelentkező is van egyenlő felek között kialakítandó együttműködésre a Suzukival, és a legkülönbözőbb vállalatok széles körével folytatják gyártási együttműködési kapcsolatok kialakítását, miközben a Volkswagennel folytatott együttműködést „jegelik” mindaddig, amíg sikerül visszaállítani az eredeti szándéknak megfelelő helyzetet. „Jelenleg semmiféle konkrét közös fejlesztési projekt nincs folyamatban” – mondta Harayama.

A Suzuki a múlt hónapban jelentette be 1,6 literes dízelmotorok vásárlását az olasz Fiat konszerntől egy Magyarországon gyártani tervezett modell számára, ami Harayama szerint ékes bizonyítéka annak, hogy a Suzuki jól elboldogul a Volkswagen nélkül is.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.