Módosul a fővárosi villamosközlekedés

Csütörtökön megkezdik a Szent Gellért rakparton a villamospálya felújítását, a 19-es villamos a vágányzár ideje alatt nem közlekedik, az utasokat pótlóbuszok szállítják.

MNO
2011. 07. 27. 15:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdai közleményében azt írta, a pálya állapota a Döbrentei tér és a Szent Gellért tér között mára kritikussá vált, sebességkorlátozással tudnak csak közlekedni a szerelvények. A nyári időszakban ezen a szakaszon gyakran felpúposodtak a sínek is, emiatt nem jártak a villamosok.

A felújítás első ütemében a csütörtökön kezdődő és várhatóan szeptember 15-ig tartó vágányzár miatt a 19-es villamos nem közlekedik, helyette a 49-es villamos vehető igénybe a Kelenföldi pályaudvartól, ez sűrítve közlekedik egyes napszakokban. A 41-es villamos a Kamaraerdő felől a Batthyány tér helyett a Szabadság hídon át a Deák Ferenc térre közlekedik. A 18-as villamosok megosztva, a Széll Kálmán tér és a Döbrentei tér, illetve a Savoya Park és Újbuda-központ (Bocskai út) között közlekednek. A villamosok helyett 18-41V jelzéssel pótlóbusz közlekedik a Batthyány tér és Újbuda-központ (Bocskai út) között.

A 86-os autóbuszok közlekedése is módosul, Óbuda felé a Szent Gellért téren a megszokott megállójuk helyett a villamosmegállóban állnak meg, míg a Döbrentei téren új megálló létesül a villamospótlóval közösen. A felújítás során kicserélik a nagypaneles vágányokat, és modern, rugalmas gumiágyazású pályaszerkezetet építenek be, kicserélik a síneket, és a felsővezetékeket is felújítják. A BKK az autósoknak azt javasolja, hogy ha lehet, kerüljék el a Szent Gellért rakpartot, mert jelentős torlódásokra kell számítani.

Budapesten ezzel párhuzamosan zajlik a 37-es vonal, illetve a Millenniumi Kulturális Központ megállójának felújítása is. A BKK ezeket a feladatokat a BKV-nak juttatott 11 milliárdos keretből finanszírozza, amelyet a Fővárosi Közgyűlés szavazott meg. A következő időszakban emiatt vágányzárral járó pályafelújítási munkák lesznek a 2-es, a 28-as, az 50-es, az 51-es, az 52-es, az 59-es, a 62-es és a 69-es villamosvonal rossz állapotú szakaszain is. Ezzel mintegy 9500 méter kritikus állapotú villamospályát újítanak fel.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.