Nagy a fogadókészség a MÁV balatoni mintaprojektjére

A Balaton körüli vasútvonalak állomásainak takarítására, karbantartására indított minta-közmunkaprogramot a MÁV Zrt. az üdülőrégió érintett önkormányzataival együttműködve, és kész a jövőben átadni számukra az állomások működtetését, illetve vagyonkezelését is – hangzott el a MÁV Zrt. balatonföldvári vasútállomáson tartott sajtótájékoztatóján csütörtökön.

MNO
2011. 07. 21. 13:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tájékoztatón a térség polgármesterei mellett részt vett Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikai államtitkára is, aki elmondta, a MÁV mintaprojektje a kormány közmunkaprogramjának egyik eleme. Kifejtette, a közmunkaprogram eddig az idén 170 ezer embernek adott munkát, így a 200-220 ezer fős éves tervet várhatóan „bőven” sikerül majd teljesíteni.

Az államtitkár beszámolt arról, hogy az országos közfoglalkoztatás keretében már több mint ötszázan dolgoznak a Balaton partján a vasút mellett azért, hogy megtisztult, megszépült állomások fogadják a Balatonra érkezőket. A MÁV balatoni mintaprogramja további 30-35 embert érint, és a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódóan, de támopos forrásból valósul meg. Ennek az a lényege, hogy egy vállalkozás – akár önkormányzati is – a foglalkoztatott bruttó bérének és járulékainak 70 százalékát megkapja támogatásként nyolc hónapon át, cserébe azért, hogy vállalja további négyhavi foglalkoztatását. A belügyi tárca ezt a programot hosszabb távon a közfoglalkoztatási rendszeren belül tervezi folytatni – mondta az államtitkár.

Az egész országra kiterjesztenék

Szabó Mónika, a MÁV Zrt. közmunkaprogramért felelős projektmenedzsere az MTI-nek kifejtette, a balatoni régióban a közelmúltban elindított mintaprojektet szeretnék a jövőben az egész országra kiterjeszteni, hosszú távon mintegy háromezer embernek biztosítva munkát az önkormányzatokkal való együttműködésen keresztül. Hozzátette, azért is fontos az együttműködés kialakítása az önkormányzatokkal, mert a MÁV szeretné az állomások teljes üzemeltetését átadni számukra. Ezzel nemcsak az állomás, a „település kapuja” rendben tartását vállalnák, hanem lehetővé válna az is, hogy akár boltot, polgárőrséget, vagy éppen múzeumot működtessenek benne.

Az országban már van példa ilyen együttműködésre a MÁV és a települések között, közülük a gyömrői a legsikeresebb. Az önkormányzatok az állomások azon részeit hasznosíthatják, amelyekre nincs szükség a vasút üzemeltetéséhez – jegyezte meg. Szabó Mónika szerint így a vasútállomások egyfajta szolgáltatóközpontokká válhatnak, hiszen a legtöbb esetben a települések központjában találhatók. Arról is beszámolt, hogy a mintaprojekttel kapcsolatban már mind a 42, vasútállomással rendelkező balatoni települést megkeresték, amelyek részéről 90 százalékban „maximális fogadókészség” tapasztalható.

Holovits Huba, Balatonföldvár polgármestere az MTI-nek elmondta, a település eddig élt minden közmunka-lehetőséggel, így azzal is, amelyet a MÁV nyújtott, és az a lehetőség is érdekli, hogy a vasútállomása vagyonkezelőjévé váljon. Egy 1928-as építésű, impozáns, nemrég felújított épületről van szó, amelynek emeletén a két lakórész és a közösségi helyiség évtizedek óta kihasználatlan, a földszinti „resti” pedig évek óta zárva van. A vasútállomást ezek hasznosításával szeretnék akár már a következő szezonra bekapcsolni a város vérkeringésébe.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.