Portugália – dn.pt, publico.clix.pt, jornaldenegocios.pt, deiarioeconomico.com
A portugál sajtóban vezető helyen szerepel az új pénzügyminiszter, Vítor Gaspar bejelentése a tervezett megszorító intézkedésekről. Ezek közül a korlátozott vagyonadó a leginkább figyelemre méltó. Ennek értelmében az adóhivatal jobban gondjaiba veszi azokat a – például értékes járművel, műtárggyal vagy házzal rendelkező – adófizetőket, akiknek vagyoni állapota és adóbevallása között jelentős az eltérés. Ha nem tudják hitelt érdemlően megmagyarázni a különbséget, akkor 60 százalékos különleges személyi jövedelemadóval sújtják őket. A június elején tartott előre hozott választás után már új összetételű parlament pénteken meg is szavazta az új jövedelemadó-rendeletet. A közelmúltban azt is előrebocsátották, hogy a karácsonyi jutalom fele is adózik, de Gaspar most pontosított: csak azoké, akiknek jövedelme meghaladja a havi 2500 eurót.
Portugália – dn.pt, diario.iol.pt, publico.clix.pt
A portugál hírportálok ismét foglalkoztak egy pénteki késeléssel. Egy 25 éves pakisztáni fiatalember aznap este se szó, se beszéd, arcon ütötte a lisszaboni Április 25. hídon átkelő egyik helyi érdekű buszjárat gyanútlan sofőrjét, majd megszúrta a mellén és a nyakán is. A busz mintegy harminc utasa ki tudott menekülni a járműből és értesítették a rendőrséget, a kiérkező rendőrök pedig rálőttek az elkövetőre. Mindketten kórházba kerültek, de nem tartották bent őket.
A rendőrség azóta szűkszavúan beszél az esetről, de annyit lehet tudni, hogy már a biztonságpolitikai csúcsszerv, az OSCOT is foglalkozik a tettessel. Az előzetes letartóztatásba helyezett pakisztáni férfi után már a terrorelhárítás is nyomoz, mert hamar kiderült róla, hogy az egyik legradikálisabb lisszaboni mecsetbe szokott járni.
Spanyolország – cincodias.com
A gazdasági hírportál tudatta, hogy négy spanyolországi óriáscég – a Renfe, a Talgo, az Adif és az OHL – konzorciuma nyerte meg a két iszlám szent helyet, Mekkát és Medinát összekötő gyorsvasút – a Hamarain High Speed Rail (HHS) – megépítésének jogát. A spanyolok a két francia óriáscéget, az Alstomot és az SNCF-et utasították maguk mögé. A 6,5 milliárd eurós teljes költségvetésű szerződés értelmében a konzorcium nemcsak megépíti a több mint 300 kilométer hosszú vasútvonalat, hanem kiképzi a teljes személyzetet is, és a Renfe meg az Adif 12 évre kapja meg a szolgáltatások bérleti jogát. 2009-ben a franciákon kívül még három versenytársa volt a spanyoloknak, egy német, egy dél-koreai és egy kínai.
Így néz ki, ha Magyar Péter úgy gondolja, bármilyen nőt megkaphat