A gép az Amur menti Komszomolszkból indult, és Magadanban leszállt tankolni, majd továbbindult Csukcsföldre. A négymotoros gép egyik hajtóműve azonban kigyulladt, és a pilóta kényszerleszállást készült végrehajtani visszatérve a magadani repülőtérre.
A balesetet vizsgáló bizottság közlése szerint az An–12-es ezután eltűnt a radarokról. Lezuhanásának helye egyelőre nem ismert. A géppel a kapcsolatot közép-európai idő szerint 5 óra 34-kor vesztették el, hét óra körül már két repülőgép és több helikopter kereste.
Az An–12-es típusú repülőgép első példánya 1957-ben emelkedett a levegőbe, a gépet 1959–1973 között gyártották a Szovjetunióban – ezalatt 1248 darab készült belőle –, majd 1974-től 1993-ig Kínában is gyártották.
A sorozatgyártás megkezdése óta ez a 193. An–12-es, amely balesetben megsemmisült.
(MTI)
Brüsszel meg akarja menteni Magyar Pétert a lopási botrányában