A feladat a jogerős és végrehajtható környezetvédelmi engedély megszerzése, és a közúti biztonsági hatásvizsgálat elkészítése. Az M10-es gyorsforgalmi út Budapest–Kesztölc közötti szakaszát 2x2 sávos kialakítással kell tervezni. A tervezendő szakasz hossza – a nyomvonalváltozatoktól függően – mintegy 23 kilométer. A kezdőpontja Budapesten az M0-s csomóponti rendszere (a tervezett ürömi körforgalmi csomópont), a végpontja pedig a 117. jelű út kesztölci, ugyancsak tervezett csomópontja. A terveket több nyomvonalváltozatra is el kell készíteni. A tervezés során nagyobb műtárgyak (viadukt, alagút) tervezése is szükségessé válhat.
A környezetvédelmi engedélyezési eljáráshoz szükséges dokumentumok között a tervezőnek el kell készítenie az előzetes konzultációs dokumentációt, a Natura 2000 hatásbecslés dokumentációját és környezeti hatástanulmányt is. Ugyancsak a tervező feladata a műszaki tanulmányterv, a területrendezési tervtanulmány, a kormányrendeletben történő nyomvonal kihirdetéséhez szükséges dokumentáció, valamint a közúti biztonsági hatásvizsgálat elkészítése is. Az ajánlattételi határidő szeptember 28. Az eredményhirdetés tervezett időpontja október 27., míg a szerződéskötésé november 7.
(MTI)
Bohár Dániel: Idegállapotban darálja a zagyvaságot Magyar Péter