Horváth Gergely, a turisztikai marketingtársaság vezérigazgatója az akciókat bemutató sajtótájékoztatón kedden Budapesten elmondta: kezdeményezésük célja, hogy a turizmus világnapja minden évben az a nap legyen, amikor kiemelt figyelemben részesítik a vendégeket. Az MT Zrt. felhívására megmozdult a turisztikai szakma, különböző szervezetek, szolgáltatók, programgazdák és magánszemélyek számos kreatív ötletet vetettek fel, hogy mivel lepjék meg az utazókat ezen a napon. A vezérigazgató elmondta: a turizmus fontos munkahelyteremtő ágazat, közvetlenül csaknem 400 ezer embernek biztosít munkát Magyarországon.
Bánki Erik, az Országgyűlés idegenforgalmi bizottságának elnöke azt mondta: az ENSZ Turizmus Világszervezetének adatai szerint tavaly meghaladta a 940 millió főt a turistaérkezések száma a világon, ami az elmúlt harminc évben megháromszorozódott. Magyarország sem áll rosszul ebben, hiszen szintén az ENSZ szervezetének 2007-es felmérése szerint a közép-európai térség két legdinamikusabb fejlődésre számító gazdasága a turizmus terén a magyar és a lengyel – tette hozzá.
Egymillió munkahelyet teremthet
Mint mondta, abban a kutatásban azt jósolták, hogy ha van egy dinamikus fejlesztési program Magyarországon, amely a turizmus beruházásait támogatja, és ha van egy olyan turizmusbarát politika, amely azokat a jogszabályi háttereket, amelyek a fejlesztésekhez és a működéshez szükségesek, kellő módon írják át, akkor több mint egymillió új munkahelyet teremthet ez az ágazat.
„Mi elégedettek lennénk azzal is, ha a következő tíz évben 300-400 ezer új munkahely keletkezhetne, ha meg tudnánk duplázni a foglalkoztatottak számát ebben az ágazatban” – tette hozzá Bánki Erik. Szerinte a jelen gazdasági körülmények között ez sem lesz kis kihívás.
A turizmus és a hozzá kapcsolódó ágazatok közvetlenül 1322 milliárd forinttal járulnak hozzá a GDP-hez. A turizmus alapágazataiban kimagasló a kis- és középvállalkozások aránya. Magyarország kereskedelmi szálláshelyein évente több mint 7 millió vendég tölt el több mint 19 millió vendégéjszakát. A beutazó forgalomból éves szinten több mint 4 milliárd euró devizabevétel származik a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint. A beutazó turizmus a devizabevételeken keresztül javítja Magyarország folyó fizetési mérlegét.
Az akcióban stratégiai partnerként vesz részt a Budapest Airport Zrt., a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., a Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft., a Malév Zrt., a MÁV-Start Zrt. A szakmai szervezetek közül csatlakozott a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, a Magyar Fürdőszövetség, a Magyar Ifjúsági Szállások Szövetsége, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége, a Nemzeti Fürdőszövetség – Spa Hungary Holding Zrt. is.
(MTI)
Orbán Viktor képet közölt Salvinivel való találkozójáról