A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a Budapest–Veresegyház–Vác-vasútvonal elővárosi célú fejlesztés Kohéziós Alap-támogatás elnyeréséhez szükséges dokumentációinak elkészítésére. A pályázóknak el kell készíteni egy megvalósíthatósági tanulmányt, valamint össze kell állítaniuk a támogatási kérelmet, valamint el kell készíteniük a Kohéziós Alap-támogatás elnyeréséhez szükséges dokumentációikat.
Az ajánlattételi határidő, illetve a részvételi határidő 2011. november 2., az eredményhirdetés tervezett időpontja: 2011. december 2., a szerződéskötés várható időpontja: 2011. december 14. Folynak az előkészületek a fővárosi elővárosi vasútvonalak fejlesztésére és a hozzájuk kapcsolódó kiegészítő beruházások megvalósítására, ezek között korszerűsítik a Budapest–Veresegyház–Vác vasúti pályát is.
A tervezett beruházás során korszerűsítik a Rákospalota–Újpest–Veresegyház–Vác-vasútvonal pálya-infrastruktúráját, köztük a vasúti pályát, a felsővezetéket, a biztosítóberendezést és a távközlési rendszert. A jelenlegi óránként 60 kilométeres sebességet egyes szakaszokon 80–100 kilométerre növelik, aminek nyomán a menetidő Budapest és Vác között mintegy 20 perccel csökken. A kapacitáshiány és a zavarérzékenység enyhítésére több helyen második vágány létesül – közölte az NIF. Az utasforgalmi helyeken korszerű, 160 méter hosszú, 55 centiméter magas, a korszerű járművek padlószintjével megegyező magasságú peronok épülnek szintbeni megközelítéssel.
Az utasforgalmi létesítmények akadálymentes kivitelben készülnek, az utastájékoztatást teljes körűen kiépítik. Egyes nagy forgalmat lebonyolító, balesetveszélyes szintbeni közúti-vasúti keresztezések helyett különszintű keresztezéseket alakítanak ki. A vasúti utasforgalmi helyek jobb megközelíthetősége érdekében az állomásokon és megállóhelyeken új P+R parkolókat és kerékpártárolókat, egyes helyeken autóbuszmegállókat, illetve buszfordulókat hoznak létre.
Loppert Dániel, a beruházó NIF kommunikáció vezetője a közleményben hangsúlyozza: „A fejlesztés célja a korszerű elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése mellett a közúti közlekedés fenntarthatóságának biztosítása is.”
(MTI)
Ázsiai kamuprofilok tömegét vásárolta fel Magyar Péter