Gyorsabb lesz a Budapest–Vác-vonatút

Európai forrásból újulhat meg a Budapest–Veresegyház–Vác elővárosi vasútvonal – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. pénteken.

MNO
2011. 09. 16. 15:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a Budapest–Veresegyház–Vác-vasútvonal elővárosi célú fejlesztés Kohéziós Alap-támogatás elnyeréséhez szükséges dokumentációinak elkészítésére. A pályázóknak el kell készíteni egy megvalósíthatósági tanulmányt, valamint össze kell állítaniuk a támogatási kérelmet, valamint el kell készíteniük a Kohéziós Alap-támogatás elnyeréséhez szükséges dokumentációikat.

Az ajánlattételi határidő, illetve a részvételi határidő 2011. november 2., az eredményhirdetés tervezett időpontja: 2011. december 2., a szerződéskötés várható időpontja: 2011. december 14. Folynak az előkészületek a fővárosi elővárosi vasútvonalak fejlesztésére és a hozzájuk kapcsolódó kiegészítő beruházások megvalósítására, ezek között korszerűsítik a Budapest–Veresegyház–Vác vasúti pályát is.

A tervezett beruházás során korszerűsítik a Rákospalota–Újpest–Veresegyház–Vác-vasútvonal pálya-infrastruktúráját, köztük a vasúti pályát, a felsővezetéket, a biztosítóberendezést és a távközlési rendszert. A jelenlegi óránként 60 kilométeres sebességet egyes szakaszokon 80–100 kilométerre növelik, aminek nyomán a menetidő Budapest és Vác között mintegy 20 perccel csökken. A kapacitáshiány és a zavarérzékenység enyhítésére több helyen második vágány létesül – közölte az NIF. Az utasforgalmi helyeken korszerű, 160 méter hosszú, 55 centiméter magas, a korszerű járművek padlószintjével megegyező magasságú peronok épülnek szintbeni megközelítéssel.

Az utasforgalmi létesítmények akadálymentes kivitelben készülnek, az utastájékoztatást teljes körűen kiépítik. Egyes nagy forgalmat lebonyolító, balesetveszélyes szintbeni közúti-vasúti keresztezések helyett különszintű keresztezéseket alakítanak ki. A vasúti utasforgalmi helyek jobb megközelíthetősége érdekében az állomásokon és megállóhelyeken új P+R parkolókat és kerékpártárolókat, egyes helyeken autóbuszmegállókat, illetve buszfordulókat hoznak létre.

Loppert Dániel, a beruházó NIF kommunikáció vezetője a közleményben hangsúlyozza: „A fejlesztés célja a korszerű elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése mellett a közúti közlekedés fenntarthatóságának biztosítása is.”

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.