A hét első három napján hatvannégy kereskedelmi egységet keresett fel a Balaton déli partján a Somogy Megyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének hajdúsági és békési ellenőrökkel megerősített „idegenforgalmi különítménye”. Azt vizsgálták, megkapja-e a fogyasztó – a Balatonnál nyaraló – a pénzéért azt az árut vagy szolgáltatást, ami jár neki. A hatvannégy vendéglátóhely, illetve élelmiszerbolt közül ötvenötben volt szükség „intézkedésre”, és negyvennyolc esetben halmozottan fordult elő szabálytalanság. A kirótt szabálysértési, minőségvédelmi és fogyasztóvédelmi bírságok összege jelentősen karcsúsítja majd a feledékeny – vagy felelőtlen – boltosok, éttermesek, büfések bukszáját.Becslések szerint nyaranként három és fél ezer kisvállalkozó próbál szerencsét a Balaton somogyi partján, ebből június elseje óta háromszázat látogatott meg a megyei fogyasztóvédelmi felügyelőség Halas Ernőné főtanácsos vezette „idegenforgalmi csapata”. Az energikus felügyelő – útban a Balaton felé – elmondta: ellenőrzésük célja nem a kiskereskedők, a vendéglátósok megfélemlítése, ám ha szabályszegésen érik őket, nem kerülhetik el a felelősségre vonást. Megengedhetetlen, hogy lefagyasztott halcsomagok, a származási hely megjelölése nélküli, szabálytalanul tárolt húsok, számla nélküli nyersanyagok alatt roskadozzanak a hűtőszekrények, és lejárt minőségmegőrzési idejű árukat használjanak fel az éttermek, büfék konyháiban. Az a tény, hogy a hét első három napján a meglátogatott üzletek 86 százalékában találtak szabálytalanságot, arányaiban csaknem megegyezik a korábbi hetek idegenforgalmi vizsgálatainak „találati arányával”. A háromszáz dél-balatoni ellenőrzés 79 százalékában volt szükség szankció alkalmazására – tudtuk meg a csoportvezető felügyelőtől.
Lecsúszott a kifutóról egy repülőgép Ferihegyen