AMC-képviselet Moszkvában

N.O.
2000. 09. 13. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Torgyán József, földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter tegnap Moszkvában felavatta a tárca Agrármarketing Centrumának (AMC) képviseleti irodáját, amely a magyar mezőgazdasági és élelmiszer-ipari termékek piacra jutását segíti. – A képviselet megnyitása jelzi, hogy mi tettekben is az együttműködés fejlesztése mellett vagyunk – nyilatkozta lapunknak a miniszter.Torgyán József Jurij Luzskov moszkvai polgármesterrel tárgyalt az orosz főváros élelmiszer-ellátásába való bekapcsolódásunkról. Az agrártárca vezetője közölte: az elképzeléseknek számos elemét kidolgozták, az már biztos, hogy Moszkvában vámszabad területet és üzlethelyiségeket biztosítanak számunkra.Torgyán József lapunkkal közölte, tárgyalt Alekszandr Dondukov ipari miniszterrel, a magyar–orosz kereskedelmi-gazdasági kormányközi vegyes bizottság orosz társelnökével az orosz államadósság rendezéséről. A megbeszélésen az orosz miniszter elmondta, azért állnak ez ügyben a tárgyalások, mert a magyar félnek nincs társelnöke a bizottságban, nélküle viszont nem haladhatnak előre az egyeztetések. Ha megválasztják a magyar elnököt, akkor feltehető, hogy Dondukov október végén hazánkba látogat, és megrendezésre kerülhet a hatodik bizottsági ülés.Bercsényi László, az AMC ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta: a magyar agrár- és élelmiszer-ipari termékek számára kiemelkedően fontos piac az orosz, amit az is mutat, hogy a múlt évi, Oroszországba irányuló magyar összexporton belül 88,67 százalékot tettek ki az agrár- és élelmiszer-ipari termékek. Az agrárkivitel értéke a múlt évben elérte a 147 millió dollárt.Ez az összeg várhatóan az idén magasabb lesz, mivel az első fél évben a magyar agrárexport a múlt év hasonló időszakához viszonyítva 46,6 százalékkal, azaz 80,1 millió dollárral emelkedett. Az idei év első felében – a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva – sertéshúsból 97, gabonaféléből 85, malomipari termékekből 171, növényi olajokból 60, takarmányokból pedig 232 százalékkal többet vittünk ki Oroszországba. Piackutatási eredményeink azt mutatják, hogy elsősorban a húsfélékre, továbbá a konzervekre van igény.Az igazgatótól megtudtuk, hogy szeptember 18-án nyit a Worldfood Moszkva szakkiállítás, amelyen az AMC segítségével 34 magyar vállalat vesz részt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.