A fejlett országokhoz képest lassan javul a hazai vállalatok teljesítménye és a menedzsment minősége, aminek következtében növekszik a szakadék a magyarországi és a nyugati cégek ellátási lánc (az alapanyagtól a fogyasztóig tartó feldolgozási folyamat) kezelési teljesítménye között – mondta Chikán Attila, a miniszterelnöki gazdasági tanácsadó testület elnöke. A Figyelő supply chain (ellátási lánc) menedzsment-konferenciáján tegnap felszólaló professzor a fejlett világ fő üzleti trendjei között említette az egyre sokfélébb fogyasztói igényeket, az egy-egy vállalat számára elérhető piac globális méretűvé szélesedését és a gazdálkodószervezetek közötti kapcsolatok szorosabbá válását. A gazdasági szereplők már régóta nem az ár, hanem a minőség terén versenyeznek egymással, ma pedig egyre inkább a gyorsaság és a rugalmasság az, amire a vállalkozásoknak koncentrálniuk kell ahhoz, hogy versenyben maradjanak. Chikán Attila megjegyezte: a fejlett országokban úgy tűnik, vége a „fogyasztó a király” korszakának. Az új jelszó „a fogyasztó partner”, vagyis a vállalkozásoknak a vevőik igényeihez nem kell mindenáron alkalmazkodni, ami különösen a vállalatközi kapcsolatokra igaz.A World Class International nemzetközi tanácsadó cég részéről felszólaló Tim Knowles szerint az elektronikus üzlet adta lehetőségek helyes kihasználásával akár 15 százalékkal is csökkenthetők egy-egy cég eladási árai. Ez a gyártási folyamatok fejlesztésével és a felesleges közvetítők kiiktatásával érhető el.
Orbán Viktor szavait svéd vezetők erősítik meg
