A deformálódott útpályák javítása miatt állandósulni látszik a csaknem öt kilométeresre duzzadó dugó az M0-s körgyűrűn. A türelmetlen autósok életveszélyes mutatványai miatt tegnap többször is csak a véletlenen múlott, hogy nem történt a „halálúton” újabb tragédia. Egy ismert svéd közlekedésbiztonsági szakember szerint az M0-s, valamint a magyar autópályák legveszélyesebb szakaszai a skandináv államokban már hat éve használt „köteles” megoldással tehetők biztonságossá.Évek óta Svédország egyik legbiztonságosabb autópályája az észak-európai országokat is öszszekötő E18-as autósztráda, amelyet nem is olyan régen még skandináv halálútnak neveztek a környező országokban – mondta lapunknak Vikárius András, Svédország egyik legismertebb közlekedési szakembere. A Stockholm–Oslo közötti szakaszt a két pályát elválasztó részre telepített drótköteles megoldással tették biztonságossá. Azóta évente egy-két komolyabb baleset történt ezen az útszakaszon. Svédországban 1994 óta használják a szemközti sávok biztonságos elválasztására a négy, egymás felett kifeszített drótkötélből álló szerkezetet. A fényvisszaverővel bevont, oszlopokra erősített acélkötelek a kocsiban ülők életének veszélyeztetése nélkül terelik vissza a letérő autókat az úttestre. A megfelelően szerelt köteleknek nincs „csúzlihatásuk”.Az Országos Rendőr-főkapitányságon megtudtuk: 1995 novemberében már készült egy tanulmány arról, hogy a körgyűrűt miképpen lehetne biztonságossá tenni. Foglalkoztak a köztudatban dróthálóként élő variációval is. Ez lehetetlenné teszi a szabálytalan megfordulást, megakadályozza a frontális ütközést, telepítése viszont drága. A neve elhallgatását kérő főtiszt úgy gondolja: azért is hátrányos, mert alkalmazásával megnőne az anyagi káros balesetek száma.
Kitalált vádak célpontja lett Charlie Kirk
