A MÁV Rt. személyszállítási bevételei augusztus végéig kilenc százalékkal haladták meg a tervezettet, ami egymilliárd forintos többletbevételt jelent a vasúttársaságnak. A forgalomnövekedést az átlagos utazási távolság négyszázalékos emelkedése, valamint az intercity vonatok kedvező kihasználtsága tette lehetővé – jelentette be tegnap sajtótájékoztatón Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója. A nyári szezon befejeztével a MÁV az elővárosi szerelvények közlekedtetésére, illetve a diákok utaztatására helyezi a fő hangsúlyt. A vezérigazgató elmondta: a fejlesztésekre szánt források jelentős részét a vasúti pályák korszerűsítésére, az állomásépületek átépítésére fordítják, az iskolaév kezdetétől a tanulók számára új diákvonatokat közlekedtetnek.Az agglomerációból egy átlagos napon 78 800 ember érkezik vasúton Budapestre. Az elővárosi forgalom színvonalának emelése végett ősszel kezdenek hozzá a pályaépítők a Budapest–Esztergom közötti vasút korszerűsítéséhez. A közelmúltban ért véget a legnagyobb utasforgalmat bonyolító Budapest–Szob fővonalon a Verőce– Szob közötti vágányzat teljes átépítése, Vác és Verőce között jövőre látnak munkához a pályaépítők. Ezzel megvalósul az 1998-ban megkezdődött Budapest–Vác–Szob vonal teljes rekonstrukciója. Az ország területén jelentős pályakorszerűsítés folyik a Miskolc–Hidasnémeti vonalon, év végére befejezik a Szombathely–Székesfehérvár vonal villamosítását, emellett továbbépítik a zalalövői vasutat.Kukely Márton elmondta: egyes járműveket átépítenek, többek között a tervbe vett 200 elővárosi kocsiból 32 már közlekedik, tizenkilenc pedig hamarosan forgalomba áll.A Budapest környékéről ingázóknak minden bizonnyal könnyebbséget jelent majd a BKV-n, a vasúton és a Volán-járatokon egyaránt használható bérletek megjelenése. A jövő évi bevezetésről az illetékes szervek egyeztetnek, a jegyváltáshoz és a kezeléshez szükséges infrastruktúra kiépítése mintegy ötszázmillió forintjába kerül a három vállalatnak – mondta el Sárdi Gyula, a MÁV Rt. vállalkozó vasúti vezérigazgató-helyettese.A MÁV határozott a Keleti pályaudvar átépítésének második üteméről, amelynek részeként felújítják az oldalszárnyakat, a pályaudvar alagsorában pedig egy aluljárót építenek üzletsorokkal. Pál Józsefnek, a MÁV Rt. pályavasúti vezérigazgató-helyettesének elmondása szerint a beruházás várható költsége nyolcmilliárd forint lesz, ezért a MÁV vállalkozói tőke bevonását tervezi. A munkálatokra nemzetközi pályázatot írnak ki, az átépítés két és fél évig tart.
„Csak egy rossz választás, és ide jutunk…” + videó
