Erősödő utasforgalom a MÁV-nál

Putsay Gábor
2000. 09. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A MÁV Rt. személyszállítási bevételei augusztus végéig kilenc százalékkal haladták meg a tervezettet, ami egymilliárd forintos többletbevételt jelent a vasúttársaságnak. A forgalomnövekedést az átlagos utazási távolság négyszázalékos emelkedése, valamint az intercity vonatok kedvező kihasználtsága tette lehetővé – jelentette be tegnap sajtótájékoztatón Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója. A nyári szezon befejeztével a MÁV az elővárosi szerelvények közlekedtetésére, illetve a diákok utaztatására helyezi a fő hangsúlyt. A vezérigazgató elmondta: a fejlesztésekre szánt források jelentős részét a vasúti pályák korszerűsítésére, az állomásépületek átépítésére fordítják, az iskolaév kezdetétől a tanulók számára új diákvonatokat közlekedtetnek.Az agglomerációból egy átlagos napon 78 800 ember érkezik vasúton Budapestre. Az elővárosi forgalom színvonalának emelése végett ősszel kezdenek hozzá a pályaépítők a Budapest–Esztergom közötti vasút korszerűsítéséhez. A közelmúltban ért véget a legnagyobb utasforgalmat bonyolító Budapest–Szob fővonalon a Verőce– Szob közötti vágányzat teljes átépítése, Vác és Verőce között jövőre látnak munkához a pályaépítők. Ezzel megvalósul az 1998-ban megkezdődött Budapest–Vác–Szob vonal teljes rekonstrukciója. Az ország területén jelentős pályakorszerűsítés folyik a Miskolc–Hidasnémeti vonalon, év végére befejezik a Szombathely–Székesfehérvár vonal villamosítását, emellett továbbépítik a zalalövői vasutat.Kukely Márton elmondta: egyes járműveket átépítenek, többek között a tervbe vett 200 elővárosi kocsiból 32 már közlekedik, tizenkilenc pedig hamarosan forgalomba áll.A Budapest környékéről ingázóknak minden bizonnyal könnyebbséget jelent majd a BKV-n, a vasúton és a Volán-járatokon egyaránt használható bérletek megjelenése. A jövő évi bevezetésről az illetékes szervek egyeztetnek, a jegyváltáshoz és a kezeléshez szükséges infrastruktúra kiépítése mintegy ötszázmillió forintjába kerül a három vállalatnak – mondta el Sárdi Gyula, a MÁV Rt. vállalkozó vasúti vezérigazgató-helyettese.A MÁV határozott a Keleti pályaudvar átépítésének második üteméről, amelynek részeként felújítják az oldalszárnyakat, a pályaudvar alagsorában pedig egy aluljárót építenek üzletsorokkal. Pál Józsefnek, a MÁV Rt. pályavasúti vezérigazgató-helyettesének elmondása szerint a beruházás várható költsége nyolcmilliárd forint lesz, ezért a MÁV vállalkozói tőke bevonását tervezi. A munkálatokra nemzetközi pályázatot írnak ki, az átépítés két és fél évig tart.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.