Első alkalommal 1997-ben hirdett logisztikafejlesztési pályázatot az ipari minisztérium. A logisztikai központok létesítését célzó megvalósíthatósági tanulmányok készítéséhez vissza nem térítendő támogatásra 17, illetve a beruházások kamattámogatásához két szervezet nyújtott be pályázatot. Mindez akkor kevésbé volt hatékony: hat pályázó volt támogatható, és csak két központ valósult meg.A múlt évben a Gazdasági Minisztérium (GM) megváltoztatta a támogatás célkitűzéseit és formáját. Az iparipark-program célkitűzése, hogy segítse a betelepülő cégek versenyképességét. Ezek egyike a logisztikai szolgáltatás, ezért a GM tavaly iparipark- és logisztikaiközpont-pályázatot hirdetett meg. Ennek során a győztes pályázó a beruházási költség maximum 25 százalékáig terjedő, főként kamatmentes kölcsönt, kisebb részben vissza nem térítendő támogatást kaphatott. A benyújtott hét pályázatból hármat fogadtak el. A GM a beruházások 1,1 milliárdos összértékéhez 270 millió forint támogatással járult hozzá. A szakminisztérium 2000-ben az ipari park fejlesztésének keretében meghirdette a logisztikai szolgáltatás-fejlesztési pályázatot. Ennek elsődleges célja, hogy támogatást nyújtson a meglévő közlekedési, közmű és hírközlési külső infrastruktúra által nyújtott lehetőségek fokozottabb kihasználást elősegítő logisztikai kapacitások létrehozására, illetve fejlesztésére.A pályázat alapján a beruházási költségek húsz százalékáig vissza nem térítendő támogatás nyújtható, olyan formában, hogy a húsz százalékon belül elkülönítettek egy részt, amelyet bizonyos preferált feltételeknek eleget tevő projektek nyerhetnek el. A célterületek a következők: ipari parkban megvalósuló beruházás, beszállítói célprogramban auditált cég logisztikai kiszolgálása, vállalkozói övezetben megvalósuló beruházás, megszűnt szénbányászati területen történő beruházás, az intermodális szállítás feltételeinek kialakítása érdekében történő beruházás.Az augusztus végén lezárult pályázatra kilenc cég nyújtott be 2,7 milliárd forintos beruházáshoz 391 millió forintos támogatási igényt. A logisztikai szolgáltatások iránti igényt és ennek üzleti szerepét mutatja, hogy a múlt évben és idén több, a magántőke által finanszírozott szolgáltatói beruházás valósult meg. A kedvező tendenciák érdekében a GM változatlanul fontosnak tartja a logisztikai szolgáltatások minél gyorsabb fejlesztését. A Széchenyi-program kiemelten kezeli a vállalkozást erősítő és a regionális gazdaságépítési programokban a befektetések ösztönzését, az integrált modellek kialakítását, amelyek legfontosabb célja a termelési, innovációs és információs hálózatok kiépülésének elősegítése. Ebben fontos funkcionális szerepet kap a logisztikai tevékenység fejlesztése.A jövő évtől a Széchenyi-terv befektetésösztönzési alprogramjában – a korábbiakhoz képest megnövelt összegű támogatással – előtérbe helyezik az alapinfrastruktúra és a logisztikai szolgáltatások fejlesztésének támogatását, illetve az ipari parkok együttműködő, szolgáltatórendszere létrehozásának ösztönzését – mondta lapunk kérdésére Horváth Sándor, a Gazdasági Minisztérium főtanácsosa.
Kitalált vádak célpontja lett Charlie Kirk
