Október közepén kell benyújtaniuk a biztosítóknak az illetékes felügyelet felé a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások jövő év január elsejétől esedékes díjait. Ezt követően október 31-ig két napilapban közzé kell tenniük terveiket, a biztosítottak pedig november 30-ig dönthetnek, melyik biztosítót választják januártól. Az árliberalizáció gyakorlatilag január elsejétől lesz teljes, akkortól nem szabja már meg a Pénzügyminisztérium azt az alapdíjat, amitől meghatározott százalékban eltérhetnek a biztosítók. Ez 1998-ban plusz-mínusz 5, 1999-ben 10, az idén 15 százalék volt.Központi szabályozás nem lesz, de az éles verseny mindenképpen korlátokat állít. Ezt már most borítékolják a biztosítók. Összességében átlagban az infláció mértékével egyező, körülbelül nyolcszázalékos díjnövekedést tudnak elképzelni.Ha ez igaznak bizonyul, a liberalizáció fokozatos bevezetése óta először fordul elő, hogy a díjemelkedés eléri az infláció mértékét , az idén volt arra is először példa, hogy nagyon picit túllépik a minisztérium által meghatározott alapdíjat.– Országos szinten hatvanmilliárdos üzletről van szó. Elkerülhetetlen, hogy legalább második évétől, 2002-től a biztosítók ne tegyék nyereségessé az üzletágat, ami eddig jószerével veszteséges volt – indokolta Jákfalvi Zoltán, aki gondolja, hogy jövőre a kötelezőből származó bevételek átlagosan az infláció mértékével egyező arányban növekednek. A Generali-Providencia gépjárműosztályának vezetője szerint a paraméterrendszerükön alig módosítanak, továbbra is az életkori és a területi szempontok dominálnak.Az AXA-Colonia hasonlóképpen inflációarányos növekedést valószínűsít mind a piac egészére, mind saját díjképzésébenA Közlekedésbiztosítási Egyesület (Köbe) részéről Kádas Róbert ügyvezető igazgató a kondíciókról annyit közölt, ezekről még tárgyalnak. Az egyesület az egyetlen nonprofit szervezet, 15 ezer tagja-tulajdonosa van, negyedrészük tehergépjármű-tulajdonos. Ha a díjbevétel túllépi a kárkifizetéseket és a költségeket, a tagoknál jóváírják a túlfizetést.Az árliberalizáció elsősorban a differenciáltabb árképzésben jelentkezik, ami az átlag autós számára előnyt jelent. Az inflációnál magasabb átlagos áremelés nem várható – vélekedett Kálózdi Tamás, a Hungária Biztosító gépjárműmenedzsere.A kötelező biztosítás nagyon tőkeigényes, hiszen a szerződéskötéseket követően rögtön fel kell készülni a károk kifizetésére. A Hungária a kötelezőből 33 milliárd forint bevételt könyvel el, károkra 25 milliárdot fizet ki.Várható, hogy a megbízhatóan fizető autótulajdonosok díjai mérséklődnek. Továbbra is meghatározó szempont lesz például a területi beosztás, az életkor, a gépjármű típusa, illetve az eddigi károkozások mértéke.Változás várható a bónuszrendszerben, 2002-től valószínűleg minden gépjármű-kategóriára kiterjesztik. Mivel a forgalomban lévő gépkocsik száma nem emelkedik számottevően, a biztosítók elsősorban költséghatékony gazdálkodással csökkenthetik áraikat.
Blokkolják a telefonokat az ukrán toborzók + videó
