Kétmilliárdos piac

2000. 09. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kétmilliárd forintot meghaladó méretű hazai online turisztikai piac legmeghatározóbb szegmense a repülőjegy-értékesítés, amely az internetes rendelések összértékének kilencven százalékát adja, és a teljes hazai repülőjegy-értékesítés közel három százalékát képviseli. A vezető szegmens mellett a szállásfoglalásból származó bevételek számottevőek még, valamint alacsony részesedéssel megjelenik az üdülésértékesítés. Elenyésző számban jelen vannak a piacon olyan kiegészítő szolgáltatások, mint az utasbiztosítás és az autókölcsönzés, ám ezek ma még nem eredményeznek jelentős bevételeket.„A megrendelt turisztikai szolgáltatások online kifizetésére jelenleg egyetlen hazai site-on sincs mód – emelte ki Lipkovics Olga, a Carnation Research ügyvezetője. – Az online fizetés hiánya miatt szűk értelemben vett elektronikus kereskedelmi tevékenységről a hazai turisztikai site-ok esetében nem beszélhetünk. Az online bevételek internetes megrendelést követő, hagyományos csatornákon keresztül történő értékesítésből származnak.” Annak ellenére, hogy a repülőjegy-értékesítés eredményezi az online turisztikai piac bevételeinek túlnyomó részét, a nemzetközi légitársaságok döntő többsége nincs jelen magyar nyelvű site-tal az interneten.A Carnation Research kutatásából kiderült, a magyarországi képviselettel rendelkező több mint negyven légitársaság mindössze egytizede kínál magyar nyelvű oldalakat, míg a Magyar Utazási Irodák Szövetségének tagjai közül minden negyedik rendelkezik saját website-tal. Az utazási irodák mellett a szálláshelyeknek van a legnagyobb számban önálló website-ja, bár a szállást kínáló cégek jelentős része megelégszik a különböző adatbázisokban való megjelenéssel. „Az önálló weboldallal rendelkező szálláshelyek között a legfejlettebb megjelenéssel a hotelláncok rendelkeznek – mondta Szabó Erik, a Carnation Internet Consulting online turisztikai szakértője. – Jelentős szerepe van ebben a szegmensben az online elérhető adatbázisoknak. Ma már létezik a piacon olyan szálláshely-adatbázis, amely képes az online foglalás folyamata közben a megrendelt szálláshely szabad kapacitását ellenőrizni. A rendszernek nincs azonban állandó közvetlen kapcsolata a szálláshelyekkel, így a szolgáltatás nem teljes mértékben megbízható.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.