Piaci kihívásokra válaszolva gyökeresen megújított termékcsaládot hozott forgalomba a Pharmavit Rt. A cég a megújulással vitamin- és ásványianyag-tablettáinak forgalmát akarja növelni a hazai piacon.Miközben a régióban növekszik a vitamin és táplálékkiegészítők fogyasztása, Magyarországon tavaly stagnált, idén pedig csökkent a forgalom. Ezen belül a pezsgőtablettáké enyhén növekedett. 1996-ban a magyarországi fogyasztás 44 százalékkal haladta meg az európai átlagot. A teljes csökkenés egyik oka, hogy nem volt influenzajárvány, ami hagyományosan erősen javítja a vitaminfogyasztást. A Pharmavit piaci részesedése az elmúlt néhány év alatt 50 százalékról az év elejére 17 százalékra csökkent.A megváltozott piaci környezet, másrészt egy fogyasztói felmérés eredménye arra ösztönözte a Pharmavitot, hogy gyökeresen megújítsa a Plusssz termékcsaládot – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Somody Imre, a Pharmavit vezérigazgatója. Szeptember eleje óta már kapható az a hattagú termékcsalád, ami csomagolásában, formájában, nevében és tartalmában is lényegesen megváltozott. A pezsgőtabletták 50 százalékkal jobban oldódnak, hatékonyabbak, és nincs mellékhatásuk. Az összetétel megújításánál két fontos szempontot érvényesített a cég; a biztonságot és a hatékonyságot akarta növelni, ezt a technológiát szabadalmaztatni szeretnék. A megújult Plusssz család mellékhatások kockázata nélkül fogyasztható – állította a vezérigazgató.A Plusssz Balance termékcsalád gyártásához a technológiát is módosítani kellett, korszerűsítésekre, reklámkampányra, valamint a piackutatásra a Pharmavit összességében egymillió dollárt fordított, fordít. Idén ugyan nem várt a tavalyinál nagyobb forgalmat, mikor belföldi értékesítése 6,3 millió dollár volt, jövőre már 9,9 millió dollár árbevételre számít a hazai piacról. Exportja, aminek 60 százalékát Lengyelországgal bonyolítja, hozzávetőleg 20 millió dollár. Jövő évi értékesítésével – azt reméli – 20 százalékra növelheti hazai piaci részesedését.Marketingstratégiáját arra alapozza, hogy a fogyasztói szokásokat egyre kevésbé a mennyiségi kritériumok határozzák meg, sokkal inkább az alapvető vitaminok szedésének folyamatosságára teszik a hangsúlyt. A konkurens gyógyszertermékek piacán alacsony árszintű Plusssz Balance termékcsalád a hozzáadott értéknek megfelelően átlagban mintegy 20 százalékkal lesz drágább a piacról fokozatosan kivont Plusssz vitaminoknál.
Kitalált vádak célpontja lett Charlie Kirk
