Kevés vitamint fogyasztunk

Cz. O.
2000. 09. 15. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Piaci kihívásokra válaszolva gyökeresen megújított termékcsaládot hozott forgalomba a Pharmavit Rt. A cég a megújulással vitamin- és ásványianyag-tablettáinak forgalmát akarja növelni a hazai piacon.Miközben a régióban növekszik a vitamin és táplálékkiegészítők fogyasztása, Magyarországon tavaly stagnált, idén pedig csökkent a forgalom. Ezen belül a pezsgőtablettáké enyhén növekedett. 1996-ban a magyarországi fogyasztás 44 százalékkal haladta meg az európai átlagot. A teljes csökkenés egyik oka, hogy nem volt influenzajárvány, ami hagyományosan erősen javítja a vitaminfogyasztást. A Pharmavit piaci részesedése az elmúlt néhány év alatt 50 százalékról az év elejére 17 százalékra csökkent.A megváltozott piaci környezet, másrészt egy fogyasztói felmérés eredménye arra ösztönözte a Pharmavitot, hogy gyökeresen megújítsa a Plusssz termékcsaládot – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Somody Imre, a Pharmavit vezérigazgatója. Szeptember eleje óta már kapható az a hattagú termékcsalád, ami csomagolásában, formájában, nevében és tartalmában is lényegesen megváltozott. A pezsgőtabletták 50 százalékkal jobban oldódnak, hatékonyabbak, és nincs mellékhatásuk. Az összetétel megújításánál két fontos szempontot érvényesített a cég; a biztonságot és a hatékonyságot akarta növelni, ezt a technológiát szabadalmaztatni szeretnék. A megújult Plusssz család mellékhatások kockázata nélkül fogyasztható – állította a vezérigazgató.A Plusssz Balance termékcsalád gyártásához a technológiát is módosítani kellett, korszerűsítésekre, reklámkampányra, valamint a piackutatásra a Pharmavit összességében egymillió dollárt fordított, fordít. Idén ugyan nem várt a tavalyinál nagyobb forgalmat, mikor belföldi értékesítése 6,3 millió dollár volt, jövőre már 9,9 millió dollár árbevételre számít a hazai piacról. Exportja, aminek 60 százalékát Lengyelországgal bonyolítja, hozzávetőleg 20 millió dollár. Jövő évi értékesítésével – azt reméli – 20 százalékra növelheti hazai piaci részesedését.Marketingstratégiáját arra alapozza, hogy a fogyasztói szokásokat egyre kevésbé a mennyiségi kritériumok határozzák meg, sokkal inkább az alapvető vitaminok szedésének folyamatosságára teszik a hangsúlyt. A konkurens gyógyszertermékek piacán alacsony árszintű Plusssz Balance termékcsalád a hozzáadott értéknek megfelelően átlagban mintegy 20 százalékkal lesz drágább a piacról fokozatosan kivont Plusssz vitaminoknál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.