A kamarához bejelentett etikai panaszok száma nem változott, néhány éves emelkedés után stagnálni látszik – áll a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara lapunkhoz eljuttatott vizsgálati anyagában.Az etikai bizottsághoz érkező panaszok egyik nagy csoportját az építéssel, az építőipari szereléssel kapcsolatos kifogások bejelentése teszi ki. A legáltalánosabban előforduló hiba a felek részéről, hogy az építkezés, a felújítás kapcsán nem vezetnek pontos áttetkinthető dokumentációt. Sok esetben hiányzik az építési napló, az átadás-átvételi jegyzőkönyv vagy az írott részletes ajánlat. Ezek hiánya a későbbiekben számos félreértésre, vitára adhat okot: a megbízó jelezte-e minőségi kifogásait, hibás teljesítés esetén átvette-e a munkát, szerepelt-e az eredeti árajánlatban az elvégzett munka. Az etikai bizottság vizsgálatai során tapasztalta, hogy a munkákat a szükséges engedélyekkel nem rendelkező, kontár vállalkozók végezték el. Természetesen az elvégzett munka is ennek megfelelő minőségű volt.Egyes esetekben az előleg vagy a teljes megbízási díj átvétele után a vállalkozók nem fejezték be az elvállalt munkát. Hiba, hogy a megrendelők szokásai közé még nem épült be, hogy referenciát kérjenek a megbízás előtt a vállalkozótól, megnézzék, rendelkezik-e vállalkozói és egyéb, a tevékenység végzéséhez szükséges engedélyekkel, illetve a cégek esetében bejegyezték-e a Cégbíróságon a vállalkozást.Ha a megbízók vennék a fáradságot és utánanéznének az engedélyeknek, bejegyzéseknek, illetve meggyőződnének a szakember által végzett munka minőségéről, bosszúságoktól, feleslegesen kifizetett százezrektől és évekig tartó perektől kímélnék meg magukat.
Halász Bence bekezdett a vb-döntőben, olimpiai bajnok riválisa sem fogta vissza magát
