– A hibalista alapján ez év júniusától valóban megszaporodtak a Denro nevű kommunikációs berendezés rendellenességei, amelyek veszélyeztethetik a repülés biztonságát – derül ki abból a lapunk birtokába került, még augusztus közepén írt levélből, amelyet Kiss László, a Légügyi Főigazgatóság főigazgatója írt Vitézy Andrásnak, a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság megbízott igazgatójának. Azt is megemlíti, hogy a Denro mellett jelentős számban fordulnak elő telefonnal kapcsolatos problémák is.Mint arról korábban beszámoltunk, a légi forgalom biztonságának veszélyeztetése miatt feljelentést tett a Légiforgalmi Irányítók Független Szakszervezete Kiss László ellen. Metes György, az érdekvédelmi szervezet vezetője lapunknak elmondta, hogy a közelmúltban átadott új repülésirányító központba telepített rádiókommunikációs berendezésnél már a próbaüzemnél jelentkeztek a problémák. Akkor ugyan a hibákat kijavították, a gondok azonban később mind sűrűbben jelentkeztek. Példaként említette, hogy március óta többször megszakadt a rádiókapcsolat a központ és a repülőgépek között, a közlemények érthetetlenné váltak. A problémákat mindig időben jelezték, s a légügyi főigazgatóság vezetőjéhez fordultak azzal, hogy vizsgáltassa felül a Denro hatósági engedélyét. Választ azonban sokáig nem kaptak, ezért döntöttek a feljelentés mellett. Kiss László korábban határozottan cáfolta, hogy a légi forgalom biztonsága veszélybe került volna. Vitézy András Kiss László főigazgatónak írtaugusztus végi válaszlevelében egyébként úgy fogalmazott: a Denro-rendszer – korábban tapasztalt hibái ellenére is – üzemelésre használható, üzemben tartása (a hibák mielőbbi orvoslása mellett) indokolt, s elhamarkodott lépés lenne a jelenlegi helyzetben ettől eltérő intézkedés meghozatala. Vitézy azt is megemlíti, hogy az ügyben érintett minden fél egyaránt kifejtette elkötelezettségét a probléma gyors és hatékony megoldása mellett.
Halász Bence bekezdett a vb-döntőben, olimpiai bajnok riválisa sem fogta vissza magát
