Mit keres a kisvállalkozó?

VAMÁ
2000. 09. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén az elsô félévben a Hewlett-Packard felmérést készíttetett az RS Consulting piackutatóval háromszázkilencven kis- és középvállalkozásnál nyomtatási, fénymásolási szokásaikról, követelményeikrôl, hogy minél jobban közelíteni tudja termékeivel, ajánlataival az igényeket. Az elemzést Dirk Sudhoff, a HP európai marketingcentrumának munkatársa ismertette. Elôadásának végkövetkeztetése, hogy vannak igények, de azok nem feltétlenül találkoznak a gyártók, köztük a HP törekvéseivel. Ahogy az elôadásban elhangzott, „az ügyfeleket hatékonyabban kell tájékoztatni a sokfunkciós eszközök üzleti elônyeirôl”. Az iparág jövôje ebben a piaci szegmensben biztosítottnak látszik, a nyomtatásról egyelôre kevesen kívánnak lemondani.Elôadásában Dirk Sudhoff egyenesen úgy fogalmazott, hogy szétfoszlott a papír nélküli iroda mítosza. Oka – amit nem ártana tudni az internetes gazdaság szorgalmazóinak sem –, hogy a megkérdezett vezetôk hetvenhat százaléka többnyire papíron tartja a kapcsolatot ügyfeleivel, bár szeretné az elektronikus kommunikációt is beépíteni cége üzleti stratégiájába. Cégeik kétharmadának ügyfeleinél nincs elektronikus levelezôrendszer, azok a dokumentumokat csak papíron – esetleg távmásolatban – tudják fogadni. Mindössze a megkérdezettek kilenc százaléka ért egyet azzal, hogy van reális esély a papír nélküli iroda környezet megvalósulására, és negyvennégy százalék várja a nyomtatás súlyának (!) növekedését az általában növekvô kommunikáción belül.Minden megkérdezettnél fontos kommunikációs módszer a nyomtatás. Hetvenhat százalékuk tartja a nyomtatót alapvetô eszköznek, kétharmaduk biztos abban, hogy üzleti tevékenységéhez mindig szüksége lesz rá.Jelentôségének okai között hatvanhárom százalék az archiválást, ötvenkilenc százalék a jogi követelményeket említette, ötvenhárom százalék pedig azt, hogy a nyomtatott dokumentumok jobban olvashatók a számítógép képernyôjén megjelenített anyagoknál.A magyar válaszadók üzletszerzésre fordítják a legtöbb energiát. A papír nélküli irodával kapcsolatban optimisták, negyven százalékuk látja reálisnak az ilyen környezetek megvalósulását. Saját tevékenységüket viszont erôsen papírcentrikusnak ítélik meg, amiért elsôsorban a jogszabályokat teszik felelôssé.A felmérés egyik célja annak kitapogatása lehetett, hogy hogyan lehetne felfuttatni Európában az Amerikában jóval népszerûbb sokfunkciós termékek – bôvebben lásd a keretes cikkben – forgalmát. A megkérdezettek nagy része ismerte a fogalmat, tudott ezekrôl a kombinált berendezésekrôl, egyetértett azzal, hogy értékesebbé válik a nyomtató azáltal, hogy digitalizálni, távmásolatot és villámlevelet küldeni is lehet vele. Csak éppen még nem tartanak ott, hogy meg is vásárolják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.