Idén az elsô félévben a Hewlett-Packard felmérést készíttetett az RS Consulting piackutatóval háromszázkilencven kis- és középvállalkozásnál nyomtatási, fénymásolási szokásaikról, követelményeikrôl, hogy minél jobban közelíteni tudja termékeivel, ajánlataival az igényeket. Az elemzést Dirk Sudhoff, a HP európai marketingcentrumának munkatársa ismertette. Elôadásának végkövetkeztetése, hogy vannak igények, de azok nem feltétlenül találkoznak a gyártók, köztük a HP törekvéseivel. Ahogy az elôadásban elhangzott, „az ügyfeleket hatékonyabban kell tájékoztatni a sokfunkciós eszközök üzleti elônyeirôl”. Az iparág jövôje ebben a piaci szegmensben biztosítottnak látszik, a nyomtatásról egyelôre kevesen kívánnak lemondani.Elôadásában Dirk Sudhoff egyenesen úgy fogalmazott, hogy szétfoszlott a papír nélküli iroda mítosza. Oka – amit nem ártana tudni az internetes gazdaság szorgalmazóinak sem –, hogy a megkérdezett vezetôk hetvenhat százaléka többnyire papíron tartja a kapcsolatot ügyfeleivel, bár szeretné az elektronikus kommunikációt is beépíteni cége üzleti stratégiájába. Cégeik kétharmadának ügyfeleinél nincs elektronikus levelezôrendszer, azok a dokumentumokat csak papíron – esetleg távmásolatban – tudják fogadni. Mindössze a megkérdezettek kilenc százaléka ért egyet azzal, hogy van reális esély a papír nélküli iroda környezet megvalósulására, és negyvennégy százalék várja a nyomtatás súlyának (!) növekedését az általában növekvô kommunikáción belül.Minden megkérdezettnél fontos kommunikációs módszer a nyomtatás. Hetvenhat százalékuk tartja a nyomtatót alapvetô eszköznek, kétharmaduk biztos abban, hogy üzleti tevékenységéhez mindig szüksége lesz rá.Jelentôségének okai között hatvanhárom százalék az archiválást, ötvenkilenc százalék a jogi követelményeket említette, ötvenhárom százalék pedig azt, hogy a nyomtatott dokumentumok jobban olvashatók a számítógép képernyôjén megjelenített anyagoknál.A magyar válaszadók üzletszerzésre fordítják a legtöbb energiát. A papír nélküli irodával kapcsolatban optimisták, negyven százalékuk látja reálisnak az ilyen környezetek megvalósulását. Saját tevékenységüket viszont erôsen papírcentrikusnak ítélik meg, amiért elsôsorban a jogszabályokat teszik felelôssé.A felmérés egyik célja annak kitapogatása lehetett, hogy hogyan lehetne felfuttatni Európában az Amerikában jóval népszerûbb sokfunkciós termékek – bôvebben lásd a keretes cikkben – forgalmát. A megkérdezettek nagy része ismerte a fogalmat, tudott ezekrôl a kombinált berendezésekrôl, egyetértett azzal, hogy értékesebbé válik a nyomtató azáltal, hogy digitalizálni, távmásolatot és villámlevelet küldeni is lehet vele. Csak éppen még nem tartanak ott, hogy meg is vásárolják.
Kitalált vádak célpontja lett Charlie Kirk
