A MÁV-nál, a Volán-társaságoknál és a Mahartnál egyenlőre nem határoztak a tarifaváltozásról, holott az üzemanyagárak folyamatos emelkedése mindhárom közlekedési alágazatnál meghatározó. A Malév, mint arról korábban hírt adtunk, november 1-jétől tervezi emelni a repülőjegyek árát. A MÁV vonalain a forgalom nyolcvan százalékát ugyan villamos mozdonyok bonyolítják, a vasúttársaság éves szinten mintegy 60 millió liter gázolajat használ fel. Érdeklődésünkre a MÁV vezérigazgatóságán elmondták: a gázolaj folyamatos emelését elsősorban a fejlesztésre szánt források egy részének visszaszorításával tudják ellensúlyozni. A MÁV-nál ezzel együtt nem okoz megoldhatatlan helyzetet az üzemanyagárak emelkedése, mivel a vasúttársaság első hat hónapban elért többletbevételei egyelőre fedezetet nyújtanak.A Volán-társaságok a vasútnál jobban megsínylik a gázolaj árának folyamatos emelkedését, ugyanis az üzemanyag beszerzése a költségeik negyedét teszi ki. A Volán autóbuszai éves szinten 200 millió liter gázolajat használnak, a kilométerenkénti díj teljes árú jegy esetén 8,77 forint. A társaságnál úgy vélik: azzal, hogy emelik a tarifákat, csak a versenyhelyzetükön rontanak, mivel ennek hatására többen használják a személygépkocsit.Versenypiaci megfontolásból a Mahart sem emelhet egyik napról a másikra – mondta el lapunknak Szalma Botond, a Mahart Rt. vezérigazgatója. Rövid távon biztos, hogy nem változtatnak a jelenlegi tarifákon, hiszen akkor a legnagyobb versenytárs holland és német hajósokkal szemben még inkább hátrányba kerülnének. A Mahart az év első hat hónapjában 200 millió forinttal többet költött gázolajra, mint 1999 első fél évében. Az áremelkedéséket követve ebben az évben 10 százalékkal kellett volna emelni a tarifát.
Szijjártó Péter: a labdarúgás történelem, szenvedély, nemzeti önazonosság
