Telefonforgalom-elemző szoftver

2000. 09. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vállalatok fizetendő havi működési költségeinek igen jelentős részét képezi a telefonköltség, ami nagyobb cégméret, illetve bővülő dolgozói létszám esetén már igen komoly összeget jelent. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy éppen a telefonköltség az, amellyel vállalati szinten is jelentős megtakarítást érhetünk el.A Revolution Software ennek a problémának a megoldására kezdte meg korábban telefonforgalom-elemző és -kiértékelő szoftverének fejlesztését, amelyet kezdetben teszt jelleggel magánál a cégnél, majd később külső felhasználóknál is telepített. Az eredmény megdöbbentő: a tapasztalatok szerint a havi telefonköltség akár húsz-harminc százalékkal is csökkenthető. Sőt már a szoftver bevezetésének cégen belüli publikálása esetén is mérhető a visszaesés.A fejlesztés alapját a modern telefonközpontokban rejlő és nagyrészt kiaknázatlan információnyerési lehetőség adta. Ugyanis a jelenleg forgalomban lévő telefonközpontok nagy része lehetőséget biztosít a hívásinformációk soros porton keresztül történő kiadására és a központ felé való továbbítására. Az innen érkező információkat értelmezi és dolgozza fel a Revolution telefonelemző szoftvere a jelenleg legkorszerűbb Microsoft SQL 7.0 adatbázis-kezelő rendszer segítségével. Az intelligens megjelenítő képernyő felületen pedig interaktív módon, a saját magunk számára fontos információk megjelentetésével kérhetjük le az adatokat.A programban a mellékszámokat felhasználókhoz köthetjük, illetve a hívott telefonszámokat is hozzákapcsolhatjuk a rendszer felhasználóihoz. Így mérhetjük, hogy adott mellékről ki mennyit telefonált, milyen számokat hívott, mennyi ideig beszélt. Adott mellékekre adott időintervallumra mennyi hívás érkezett, mennyi ideig tartott a hívás, illetve a telefonszámok besorolása alapján magán- vagy üzleti beszélgetésről van-e szó.Az adatok segítségével – számos kritérium szerint – tanulságos statisztikákat készíthetünk, amely adott esetben nemcsak az alkalmazottak ellenőrzésére szolgál. Rendkívül hasznos vezetői és marketinginformációkhoz juthatunk a rendszerből akár a munkatársak leterheltségére, akár az ügyfelek átlagos hívás-időtartamára, a kiemelkedő ügyfélforgalmi időszakokra stb. vonatkozóan. Sőt megtudhatjuk akár azt is, hogy például egy-egy új termék vagy szolgáltatás bevezetése menynyi hotline-kapacitást köt le.A Revolution jövőbeni tervei között szerepel a mobilszolgáltatók által fájlban küldött részletes telefonlisták szoftverbe való integrálása is, amelynek köszönhetően majd a felhasználó teljes telefonforgalma áttekinthetővé és ellenőrizhetővé válik egy rendszeren belül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.