A Turisztikai Célelőirányzatból elkülönített 75 millió forintból 36 millió forint felhasználásával és az Axa Colonia Biztosító Rt.-nél lekötött 35 millió forintból jöttek haza a kint rekedt HTC-utasok – közölte Pertik Tamás, a Gazdasági Minisztérium (GM) által felállított válságstáb operatív vezetője a tegnapi sajtótájékoztatón.Bejelentette: vasárnap hazaérkezett az utolsó 12 utas is, s ezzel összesen 2070 nyaraló hazaszállítását oldották meg. Azoknak az ügyfeleknek a kártalanítása azonban még felmérés alatt áll, akik nem tudtak elutazni, vagy nem olyan formában kapták meg útjukat, amire befizettek.Széles Sándor, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) közigazgatási irodájának vezetője elmondta, hogy idén március 24-én az Utazás Kiállításon részt vevők közül 18 utazási iroda aláírásával panaszbejelentés érkezett a BKIK-hoz, mivel szerintük a kiállításon a HTC, a Club Espana 2000, a Tan-Air Utazási Iroda és a Jorgos Travel Utazási Iroda tevékenysége, a kiállításon való részvétele, valamint a logo használata nem felelt meg a vonatkozó kormányrendelet előírásainak. A BKIK vizsgálatot kért a Fogyasztóvédelmi Felügyelőségtől, amely megállapította, hogy a Club Espana 2000 Utazási Iroda jogosulatlanul vett részt a kiállításon, a többi iroda tevékenységét a felügyelőség rendben találta. Széles Sándor szólt arról, hogy a hasonló esetek elkerülése érdekében indokolt az Utasvédelmi Alap létrehozása, amely lehetővé tenné a külföldön rekedt vagy ki sem jutott utasok kártalanítását. Ezért különböző szakmai szervezetek és a GM összesen hat tervezet kidolgozásán munkálkodik.Továbbá dolgoznak egy olyan biztosítási konstrukción – úgynevezett inszolvenciabiztosításon –, amelynek lenne egy kötelezően befizetendő és egy választható része, amely a biztosítás mértékét befolyásolná. Ez azonban nem zárja ki a kaució meglétét, sőt a kauciót úgy kellene meghatározni, hogy az minden körülmények között garantálja az utasok hazautazását.
Kitalált vádak célpontja lett Charlie Kirk
