– Semmiféle szakmai oka nincsen egy újabb vezérigazgató-helyettesi poszt létrehozásának, a tervezett lépés ellentmond a vasútreformnak – mondta lapunknak Márkus Imre. A Vasutasok Szakszervezetének (VSZ) elnöke arra a hírre reagált, hogy a vasúttársaság sajtóirodája a napokban elismerte: Péter Mihályt, a VSZ egykori alelnökét jelöli a státusra, döntés az ügyben szeptember 20. után várható.Márkus lapunknak elmondta: ezres nagyságrenddel volt alacsonyabb a MÁV apparátusa akkor, amikor kétszer annyi vasutas dolgozott a társaságnál, mint jelenleg.– A vasútreform egyik sarkalatos pontja volt, hogy a MÁV gazdaságossá tételét a bürokratikus rendszer csökkentésével is segítik, és miközben az utasok és a fuvarosok is elégedetlenek a szolgáltatások színvonalával, a jelek szerint ennek ellenkezője történik – jelentette ki Márkus. Véleménye szerint nem engedhető meg egy ilyen lépés akkor, amikor egyes munkakörökben– bértömeghiányra hivatkozva – részmunkaidőt vezetnek be a vasútnál.– Idő előtti a kérdést feszegetni, ugyanis jelenleg csak az egyeztetési folyamatok zajlanak, és csak ezt követően lehet érdemben nyilatkozni arról, hogy– amennyiben valóban létrejön egy ilyen poszt – milyen feladatkörben dolgozik majd az új vezérigazgató-helyettes – mondta lapunknak Domonkos Lajos, a MÁV Rt. szóvivője. Hozzátette: a szakszervezetek szemében régi berögződés, hogy csak a fizikai munkást tekintik vasutasnak, miközben egyre nagyobb felelősséghez és szerephez jutnak a szellemi dolgozók is. Domonkos szerint Márkus Imre újra olyan ügyben foglal állást, ami jórészt a menedzsment jogkörébe tartozik.
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
