A Keleti pályaudvaron naponta százezer ember fordul meg, ezért a MÁV kiemelt feladatai között szerepel a műemlék épület teljes körű felújítása. Az oldalszárnyak átépítése mellett újdonságnak számít majd, hogy az utascsarnok alatt a Baross téri aluljáró folytatásaként egy külön területet alakítanak ki. A csarnok alatt egy közlekedőtér áll majd rendelkezésre, ahonnan az utasok mozgólépcsőn jutnak el a peronokhoz, kétoldalt pedig szolgáltatócentrumot hoznak létre. Vörös Tibor, a Keleti pályaudvar létesítményfelelőse lapunknak elmondta: a pályaudvar átépítésének második ütemében a tervek szerint nyolcmilliárd forintot költenek el, ennek felét a MÁV, a másik felét pedig a vállalkozói tőkebevonás finanszírozná. A műszaki tanulmányterv már készül, a jövő év első felében pedig nemzetközi pályázatot írnak ki. Az építkezések ezt követően kezdődnek el, a felújított pályaudvart két év múlva adják át.A Keleti átépítésének 1996-ban elkezdett első ütemében a tetőszerkezettel együtt a fogadócsarnokot is rendbe hozták. A munkálatok hárommilliárd forintba kerültek. Mind a MÁV, mind pedig a vasutat igénybe vevők számára hátrányos, hogy az utaskiszolgáló részek, a jegypénztárak rendkívül korszerűtlenek és kis helyen vannak összezsúfolva. Vörös Tibor elmondta: a MÁV ezen okok miatt határozott úgy, hogy bővíti a pinceszintet, így a kor követelményeinek megfelelő utasforgalmi létesítményeket alakítanak ki.A Keleti rekonstrukciójának második szakasza két részből áll majd. Az elsőben kerül sor az épületgépészeti és a közművek teljes felújítására. S második ütemben meghosszabbítják az aluljárót. Az épület közepén pedig egy közlekedőtér fut végig, ahonnan el lehet majd érni a vágányokat. Sor kerül a pályaudvar oldalszárnyainak a felújítására is, azok a szolgáltatóhelyiségek, amelyek jelenleg itt találhatók, a pinceszinten kapnak helyet. Az építkezések második ütemét a MÁV a magánbefektetőkkel együtt kívánja megvalósítani. A korszerűsítés során az alsó szinten mintegy ötezer négyzetméter terület válik hasznosíthatóvá. A nyolcmilliárd forintos ráfordítás után kerülhet sor a vágányhálózat átépítésére.
„Nagyon boldog vagyok, még nem tudom felfogni" – remekelt a vb-n a magyar csúcstartó
