A Keleti pályaudvar új átépítési üteme

Putsay Gábor
2000. 10. 08. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Keleti pályaudvaron naponta százezer ember fordul meg, ezért a MÁV kiemelt feladatai között szerepel a műemlék épület teljes körű felújítása. Az oldalszárnyak átépítése mellett újdonságnak számít majd, hogy az utascsarnok alatt a Baross téri aluljáró folytatásaként egy külön területet alakítanak ki. A csarnok alatt egy közlekedőtér áll majd rendelkezésre, ahonnan az utasok mozgólépcsőn jutnak el a peronokhoz, kétoldalt pedig szolgáltatócentrumot hoznak létre. Vörös Tibor, a Keleti pályaudvar létesítményfelelőse lapunknak elmondta: a pályaudvar átépítésének második ütemében a tervek szerint nyolcmilliárd forintot költenek el, ennek felét a MÁV, a másik felét pedig a vállalkozói tőkebevonás finanszírozná. A műszaki tanulmányterv már készül, a jövő év első felében pedig nemzetközi pályázatot írnak ki. Az építkezések ezt követően kezdődnek el, a felújított pályaudvart két év múlva adják át.A Keleti átépítésének 1996-ban elkezdett első ütemében a tetőszerkezettel együtt a fogadócsarnokot is rendbe hozták. A munkálatok hárommilliárd forintba kerültek. Mind a MÁV, mind pedig a vasutat igénybe vevők számára hátrányos, hogy az utaskiszolgáló részek, a jegypénztárak rendkívül korszerűtlenek és kis helyen vannak összezsúfolva. Vörös Tibor elmondta: a MÁV ezen okok miatt határozott úgy, hogy bővíti a pinceszintet, így a kor követelményeinek megfelelő utasforgalmi létesítményeket alakítanak ki.A Keleti rekonstrukciójának második szakasza két részből áll majd. Az elsőben kerül sor az épületgépészeti és a közművek teljes felújítására. S második ütemben meghosszabbítják az aluljárót. Az épület közepén pedig egy közlekedőtér fut végig, ahonnan el lehet majd érni a vágányokat. Sor kerül a pályaudvar oldalszárnyainak a felújítására is, azok a szolgáltatóhelyiségek, amelyek jelenleg itt találhatók, a pinceszinten kapnak helyet. Az építkezések második ütemét a MÁV a magánbefektetőkkel együtt kívánja megvalósítani. A korszerűsítés során az alsó szinten mintegy ötezer négyzetméter terület válik hasznosíthatóvá. A nyolcmilliárd forintos ráfordítás után kerülhet sor a vágányhálózat átépítésére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.