Érthető, hogy a kormány az inflációt a hatóságok által befolyásolható árak, így a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (gfb) díjemelkedésének korlátozásával akarja befolyásolni – kommentálta a Magyar Nemzetnek a kabinet keddi döntését Trunkó Barnabás. A Magyar Biztosítók Szövetségének főtitkára elmondta, meglepődtek ugyan azon, hogy a három éve kormányrendeletben szabályozott liberalizációs folyamat a döntés következtében leállt, azonban az átlagban hatszázalékos díjemelés mértékét kezelhetőnek tartják. A Magyar Nemzet korábbi körkérdése kapcsán több biztosító inflációarányos, nyolcszázalékos díjemelést képzelt el jövő évre a díjképzés teljes liberalizációja esetén. A jövő évi díjképzésben már nem korlátozza a Pénzügyminisztérium az eltérés mértékét, egyúttal minden gépjárműre kiterjesztik a bonus-malus rendszert.A gfb díjai nem szerepelnek a fogyasztói kosárban, de jövőre már a lakásbiztosításokkal együtt bekerülnek, legalábbis a lakossági fogyasztást közvetlenül befolyásoló súllyal – tudtuk meg a KSH-nál. Nem kétséges azonban, hogy a gfb kosáron kívülről is befolyásolja az inflációt. A fuvarozók például nyilván beépítik szállítási díjaikba, így a biztosítás begyűrűzhet a fogyasztási cikkek árába is. Ez magyarázhatja a kormány díjemelés mértékét korlátozó döntését. Az átlagban hatszázalékos emelés pedig kísértetiesen viszszatérő, bűvös szám kezd lenni, várható, hogy a telefon-, vagy a postai tarifák emelésénél is előjön.A Mabisz, a Belügyminisztérium központi gépjármű-sanyilvántartásának jövőre esedékes üzembe helyezésére. Ettől 3-6 milliárd forint többletbevételt várnak.
Robbanószerkezetet találtak az orosz vasútvonalon + videó
