Mérföldkő az e-business világában a Siemens első E-Excelence Központjának elkészülte, azon az úton, amelyen az egész vállalatot rövid idő alatt e-driven, azaz e-vezérelt céggé alakítják át – jelentette ki Heinrich von Pierer elnök-vezérigazgató, a cég müncheni repülőtéren felépült új elektronikus bázisának felavatásán.Mint az avatáson elhangzott: az egymilliárd eurós beruházással elkészült központ –melyet Atlantában és Szingapúrban fognak követni hasonló Siemens központok – üzembe helyezése nem csak az e-beszerzés és az e-kereskedelem bevezetését jelenti. A cél az, hogy minden üzleti tevékenység – a beszerzéstől a marketingig, a fejlesztéstől a kontrollingig, a munkaerő toborzástól a logisztikáig – elektronikus úton történjen. A Siemensnél folyó tevékenységek mintegy 70 százaléka már ma is elektronikus hálózatokon keresztül zajlik, de ezek még többnyire elszigetelt megoldások. A Siemens kezdeti lépésként ezzel a beruházással kívánja beindítani az egyetlen totális rendszerré integrálást.A külső és belső átalakítást a cég szolgáltató ágazata, a Siemens Business Service (SBS) fogja elvégezni. Dr. Friedrich Fröschl, az SBS elnöke szerint a cég e-outperformerré történő átalakítása a legnagyobb kihívás. Az SBS az információs és kommunikációs technológiai megoldások és szolgáltatások piacán Európa egyik vezető vállalata, az e-business terén pedig két év alatt piacvezető helyzetbe kíván kerülni. Technikai platformként az amerikai i2 e-business megoldásait fogja használni, az erről szóló szerződést már aláírták. Terveik szerint egy éven belül a világ 190 országában dolgozó 440 ezer Siemens alkalmazottnak, így a magyarországi több mint ezer kollégájuknak is biztosítják a hozzáférést a belső és külső hálózatokhoz egyaránt. A gyártóüzemekben a fizikai munkások részére például intra- és internetterminálok felállításával.Albert Goller, az e-business ágazat vezetője szerint a cég nemcsak saját dolgozóit, de az induló vállalkozásokat is támogatja és integrálja a Business Accelerator koncepció keretében. A Siemens a világ egyetlen vállalata, amely az e-business teljes spektrumát lefedi, és kitűnő előfeltételekkel rendelkezik az e-business céggé váláshoz.
Négymillió szórólap, tízezer önkéntes – minden magyar család megtudja, mennyit bukna a Tisza-adóval
