Az országos gyorsforgalmi úthálózat fejlesztési terve alapján pontosan egy év alatt készült el a most még 610-es számú másodrendű főút nevet viselő út első, öt kilométeres szakasza Kaposvár belvárosától északra. A 3,2 milliárdos beruházást tegnap Nógrádi László, a közlekedési tárca vezetője adta át a forgalomnak.A Kaposvárt elkerülő út az első szakasza a jövőben megépítendő gyorsforgalmi útnak, amely a szekszárdi Duna-híd folytatásaként a déli megyéket hivatott öszszekötni. – A 61-es és a 67-es főközlekedési utakat összekötő új út lényegesen tehermentesíti a Kaposvárt öt kilométer hosszan átszelő kétszer kétsávos 61-est, jelentősen javítja a város közlekedési és környezetvédelmi feltételeit, és összhangban van a megyeszékhely gazdaságfejlesztési programjával is – mondta az avatóünnepségen Szita Károly polgármester.A közlekedési és vízügyi miniszter reményét fejezte ki, hogy a várost elkerülő út csendesebb, tisztább levegőjű, biztonságosabb közlekedést szavatol Kaposvár lakóinak. Nógrádi László kiemelte: az új útszakasz garancia a továbbépítés magas műszaki felkészültséget igénylő munkáihoz. – A múlt héten tárgyaltam a horvát közlekedési miniszterrel, és kedden kerül a kormányülés elé a szlovén és a horvát határmetszéspont tornyiszentmiklósi, illetve letenyei kiépítésének terve. Amint a kormányhatározat megvan, novemberben aláírjuk az államközi megállapodást, és a jövő év tavaszán indulna a 7-es és a 70-es út felé tartó építkezés a szlovén és a horvát határ felől – nyilatkozta lapunknak Nógrádi László. A közlekedési és vízügyi miniszter elmondta, hogy a kaposvári elkerülőt követően a napokban megkezdődik a dunaföldvári híd átépítése is. A következő kétmilliárdos szakasz pályáztatás alatt van, és hamarosan döntés születik a kivitelezőről. A közlekedési tárcánál vizsgálják annak lehetőségét, milyen feltételek mellett lehet meghosszabbítani a Kaposvárt Szigetvárral összekötő 67. számú főutat Sellye irányába, amely új nyomvonalon Révfalunál lépné át a horvát határt. A 67-es meghosszabbításaként tervezett új út Szigetvár és az országhatár között 35 kilométer hosszú, a beruházási költsége mai áron 20 milliárd forint. A Szigetvár–országhatár közötti szakasz kiépítése a dél-baranyai térség fejlesztési elképzelései között már régóta szerepel. A Sopje–Révfalu közötti átkelőhely megépítését horvát részről is szorgalmazzák.
Zelenszkij szerint a NATO képes reagálni orosz dróntámadásra anélkül, hogy belesodródjon a háborúba
