Épül az e-gazdaság

2000. 10. 23. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az e-gazdaság többrôl szól az online kiskereskedelemnél és a látványos weboldalaknál. Többrôl szól, mint az internet, hiszen az csupán elôsegítôje. Az e-business összekapcsolja a munkatársakat, a szállítókat, a gyárakat, a lerakatokat és a fogyasztókat. Módszerei felgyorsítják a folyamatokat, megszüntetik az unalmas és ismétlôdô feladatokat, és fejlesztik a kapcsolatokat. Az e-gazdaság nem ismeri a földrajzi határokat, az idôzónák elvesztik jelentôségüket.Néhány éve a web még ismeretlen valami volt, ma már mindenütt jelen van. Azok a szervezetek, amelyek az e-gazdaság elveinek bevezetését választották, átveszik a vezetést, és versenyelônyre tesznek szert. Más, hagyományosabb vállalkozások igyekeznek behozni hátrányukat, és gyorsan tanulnak.Komoly elônyei származnak azoknak, akik élni tudnak az e-gazdaság lehetôségeivel. A vállalatok az információhoz való azonnali hozzáférés és az önkiszolgálás révén tökéletesíthetik a vevôszolgálatot; jobban megismerhetik ügyfeleik vásárlási szokásait, és azokhoz illeszkedôre szabhatják a megoldásokat; csökkenthetik az új termékek és szolgáltatások bevezetéséhez szükséges idôt a gyorsabb vásárlói visszajelzés és a jóval gyorsabb tesztelés révén; növelhetik a gazdaságosságot és a hatékonyságot, kiterjeszthetik piaci elérhetôségüket.Az interaktív kapcsolat az ügyfél-kommunikáció új dimenzióját teremti meg, lehetôvé téve, hogy az ügyfél tetszés szerint böngésszen és válasszon. Az e-gazdaságban méretre készíttethet Levi’s farmereket vagy összeállíthat kedvenc zeneszámaiból egy CD-t.Online kereséssel az ügyfelek könnyen megtalálják a számukra szükséges termékeket és információkat – gyorsabban, mint egy áruházban bolyongva. Az Amazon.com webhelyén az összetettebb keresési lehetôségeken keresztül módja nyílik a látogatónak bepillantani a könyv rövid ismertetésébe, könnyedén rátalálhat a szerzô más mûveire vagy a témához kapcsolódó egyéb könyvekre.Ahelyett, hogy a viszonteladókra számítana valamennyi ügyfélkapcsolat kezelésében, a Ford webhelyén az érdeklôdôk megnézhetik a különféle, rendelkezésre álló modelleket. Választhatnak, és kialakíthatják a saját specifikációjuk szerinti árat. Ezután a rendelések további ügyintézésre átkerülnek a közvetítôkhöz. A Ford a fejlesztési folyamat részeként a tervezésben és a marketingben is felhasználja az ügyfelek visszajelzését.Néhány termék közvetlenül a világhálón keresztül szállítható. Szoftvereket, könyveket, idôjárás-jelentéseket, zenét és videofilmeket mind el lehet küldeni digitalizált formában az ügyfeleknek a kommunikációs hálón keresztül, ezzel forradalmasítva az áruelosztást.Új online közvetítôk teremtenek kapcsolatot az információ tulajdonosa és a felhasználó között. Az ügyfél jelzi, hogy milyen információra van szüksége, és ezután személyre szabottan összeállított választ kap. A CNN weblapján arra is van lehetôség, hogy saját igényeink szerinti hírválogatást kapjunk, ahol például sportot vagy aktuális híreket lehet választani.


Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.