A pápai repülőezred megszüntetésével olyannyira megnövekedett az ország légvédelmét immár egyedül ellátó kecskeméti repülőezred személyi állományának leterheltsége, hogy helyzetüket tarthatatlannak érezve közülük többen a távozást fontolgatják – értesült lapunk. Információink szerint amennyiben sor kerül a lépésre, a légvédelmi készültségi szolgálat ellátása gyakorlati és szakmai értelemben végképp lehetetlenné válik Magyarországon.Lapunknak név nélkül nyilatkozó kecskeméti katonák is megerősítették a hét végén felröppent hírt. Mint elmondták, az ezred jelenleg húsz, minden körülmények között hadra fogható pilótájából heten jelezték, hogy kilátástalannak érzik a jövőt, és ezért nyugdíjazásukat kérik. Információink szerint az elhatározáshoz az adta a végső lökést, hogy honvédelmi tárca azt fontolgatja: a pilótáktól a közeljövőben megvonja azt a különleges jogot, miszerint duplán számítanak szolgálati éveik. A leépítések, a megnövekedett szolgálatadás időszakában ez volt az utolsó egzisztenciális szalmaszál, amely biztonságot nyújtott a pilótáknak és családjaiknak – érvelnek.Mivel a honvédség tisztjei 25 éves szolgálat után kérhetik nyugdíjazásukat, s a pilóták többsége számára a különleges számítás szerint ez az idő már letelt, a kedvezmény megvonásáról szóló hírek indulatokat keltettek az állomány körében. A távozni kívánók között van Vári Gyula őrnagy és Kovács Péter százados is, akik többször elnyerték a legjobb vadászrepülő-műrepülő díjat a nemzetközi légi bemutatókon. Egyes vélemények szerint a szaktárca többek között éppen az ő egyéni sikereiket használta fel arra, hogy mind a közvélemény, mind pedig a miniszterelnök felé palástolja a légierő háza táján fennálló súlyos állapotokat.A légierő vezérkari főnökének kijelentését, miszerint a Kecskemétről távozókat a pápai pilótákból hat hónap alatt pótolják majd, forrásunk komolytalannak nevezte. „A gép 1993-as érkezésétől kezdve két évünkbe tellett, hogy hadra foghatóvá váljanak pilótáink a MiG–29-esen, úgy, hogy akkoriban majd’ minden gépünk repülőképes volt. Hogyan lehetne most kevésbé jártas embereket átképezni negyedannyi idő alatt, az eredetinek a töredékére csökkent gépállománnyal?” – tette fel a kérdést informátorunk Talla István vezérőrnagy szombati televíziós nyilatkozatára reagálva. A „pótlás” sikerét megkérdőjelezi az is, hogy értesüléseink szerint mindössze kettő-négy pápai pilóta fontolgatja az átköltözést Kecskemétre.
Szentkirályi Alexandra: Magyarországon saját otthonhoz juthatnak a fiatalok + videó
