Légvédelem egy tucat pilótával?

2000. 10. 15. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pápai repülőezred megszüntetésével olyannyira megnövekedett az ország légvédelmét immár egyedül ellátó kecskeméti repülőezred személyi állományának leterheltsége, hogy helyzetüket tarthatatlannak érezve közülük többen a távozást fontolgatják – értesült lapunk. Információink szerint amennyiben sor kerül a lépésre, a légvédelmi készültségi szolgálat ellátása gyakorlati és szakmai értelemben végképp lehetetlenné válik Magyarországon.Lapunknak név nélkül nyilatkozó kecskeméti katonák is megerősítették a hét végén felröppent hírt. Mint elmondták, az ezred jelenleg húsz, minden körülmények között hadra fogható pilótájából heten jelezték, hogy kilátástalannak érzik a jövőt, és ezért nyugdíjazásukat kérik. Információink szerint az elhatározáshoz az adta a végső lökést, hogy honvédelmi tárca azt fontolgatja: a pilótáktól a közeljövőben megvonja azt a különleges jogot, miszerint duplán számítanak szolgálati éveik. A leépítések, a megnövekedett szolgálatadás időszakában ez volt az utolsó egzisztenciális szalmaszál, amely biztonságot nyújtott a pilótáknak és családjaiknak – érvelnek.Mivel a honvédség tisztjei 25 éves szolgálat után kérhetik nyugdíjazásukat, s a pilóták többsége számára a különleges számítás szerint ez az idő már letelt, a kedvezmény megvonásáról szóló hírek indulatokat keltettek az állomány körében. A távozni kívánók között van Vári Gyula őrnagy és Kovács Péter százados is, akik többször elnyerték a legjobb vadászrepülő-műrepülő díjat a nemzetközi légi bemutatókon. Egyes vélemények szerint a szaktárca többek között éppen az ő egyéni sikereiket használta fel arra, hogy mind a közvélemény, mind pedig a miniszterelnök felé palástolja a légierő háza táján fennálló súlyos állapotokat.A légierő vezérkari főnökének kijelentését, miszerint a Kecskemétről távozókat a pápai pilótákból hat hónap alatt pótolják majd, forrásunk komolytalannak nevezte. „A gép 1993-as érkezésétől kezdve két évünkbe tellett, hogy hadra foghatóvá váljanak pilótáink a MiG–29-esen, úgy, hogy akkoriban majd’ minden gépünk repülőképes volt. Hogyan lehetne most kevésbé jártas embereket átképezni negyedannyi idő alatt, az eredetinek a töredékére csökkent gépállománnyal?” – tette fel a kérdést informátorunk Talla István vezérőrnagy szombati televíziós nyilatkozatára reagálva. A „pótlás” sikerét megkérdőjelezi az is, hogy értesüléseink szerint mindössze kettő-négy pápai pilóta fontolgatja az átköltözést Kecskemétre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.