Megkezdték a párkányi híd építését

Putsay Gábor
2000. 10. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Esztergomot és Párkányt hajdan összekötő Mária Valéria híd újjáépítése a magyar és a szlovák közlekedési miniszter jelenlétében vette tegnap kezdetét. A hidat építő magyar–szlovák Ganz IS Konzorcium hárommilliárd forintért – 11,7 millió euró – vállalta el a munkát.Infrastrukturális létesítményeivel együtt a teljes projekt a tervek szerint 5,1 milliárd forintba – 19,4 millió euró – kerül. A költségek felét az EU biztosítja, a többi pénzt a magyar és a szlovák kormány teremti elő. Az átkelőt 2001 novemberében adják át a forgalomnak.A Mária Valéria híd újjáépítésének pályázati dokumentációit idén nyáron tizennyolc cég – tíz magyar, négy szlovák, négy nyugat-európai – vásárolta meg. A Pozsonyban összeült értékelőbizottsághoz augusztus 21-ig négy ajánlat érkezett, mindegyiket több cégből álló konzorcium nyújtotta be: három ezek közül magyar és szlovák, a negyedik pedig magyar, szlovák és osztrák vállalatokból állt. Az értékelőbizottság ezt követően a Ganz Híd-, Daru- és Acélszerkezetgyártó Rt., a Közgép Unió Rt. és a szlovák Inzininierske Stavby alkotta konzorciumot hirdette ki győztesként. Mivel a híd építési költségeinek felét az EU biztosítja, a bizottsági döntést és a cégekkel kötött szerződést egy brüsszeli testületnek is jóvá kellett hagynia.Nógrádi László közlekedési és vízügyi miniszter a munkakezdés alkalmával elmondta, hogy a híd ütemszerű építéséhez mind a nemzeti, mind az uniós források biztosítottak. A Mária Valéria híd, amelyet eredeti formájának megfelelően állítanak helyre, a közlekedési, gazdasági és kulturális kapcsolatok újjáéledésének eszköze lesz a jövőben – tette hozzá a miniszter. Szlovák kollégája, Jozef Macejko az integrációs törekvéseket kifejező közös jelképként emelte ki az újjáépülő hidat. Michael Lake, az EU budapesti delegációjának vezetője a 2001-ben megnyíló létesítmény turisztikai és idegenforgalmi jelentőségét hangsúlyozta.Mint azt Szántó János, a konzorciumot vezető Ganz Híd-, Daru- és Acélszerkezetgyártó Rt. vezérigazgatója lapunknak elmondta, a híd újjáépítésében a tervek szerint nyolc cég vesz részt, akikkel decemberben kötnek szerződést.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.