Napjainkban már átfogó, integrált vállalatirányítási rendszert igényelnek a közepes vállalkozások is – itt akár egymilliárd forint körüli éves forgalmú, illetve százfôs nagyságrendû cégekre is gondolhatunk. A közepes piaci forgalmú vállalatok azonban nem tudnak százmilliós nagyságrendû informatikai projekteket finanszírozni, ezért számukra az Oracle egy e-Start nevû ajánlatot dolgozott ki.Mint Szemán István, az alkalmazásértékesítési üzletág vezetôje elmondta, a csomag az Oracle teljes körû szolgáltatási palettáját kínálja egyetlen integrált ajánlat keretében. Tartalmaz adatbázis-technológiát, alkalmazásokat, konzultációt, támogatást, verziókövetést és oktatást. A modern internetes architektúrán alapuló rendszer a végfelhasználói munkahelyen egy egyszerû webböngészôvel érhetô el.Az érdeklôdô magyarországi kis- és középvállalatok között akadnak, amelyek egy aránylag kis költségû, de nagy teljesítményû rendszert szeretnének bevezetni, felváltva ezzel a manuális munkát, mások lecserélnék az elszigetelt megoldásokat vagy a korábbi, nem megfelelô integrált rendszerüket. Mivel a szoftver lehetôségeit nem korlátozták, hanem az adott piaci szegmens számára paraméterezték, a fejlôdô vállalatok kihasználhatják, hogy teljesítménye, funkcióinak köre és földrajzi kiterjedése együtt nôhet a felhasználóval, nagyvállalatok részére pedig elsô lépés lehet, ha vállalatirányítási elképzeléseiket fokozatosan, leányvállalatonként, üzletágról üzletágra szeretnék megvalósítani.Az e-Start tehát az Oracle Alkalmazások teljes funkcionális és technológiai eszköztárát kínálja a felhasználóknak, ezért ki tudja szolgálni a vállalat növekvô igényeit. A fejlesztés elsô lépése lehet az alkalmazott modulok lehetôségeinek teljes kiaknázása, illetve további Oracle-modulok bevezetése, például a beszerzési tevékenység stratégiai kezeléséhez vagy az ügyfélkezeléshez.Az ajánlat kidolgozásánál az integrált rendszer bevezetési módszertanára helyezték a hangsúlyt, különös tekintettel az idô- és költségtényezôk minimalizálására. Az alkalmazás a döntést követôen három-hat hét alatt üzemképessé tehetô, mert az elôkészítés idôigényes feladatait elôre elvégezték, a bevezetéskor csak az egyedi igények kialakítását, a végsô testreszabást végzik. Ez azt jelenti, hogy a szintén idôigényes konzultáció lerövidül, és a konzultációs költségek a töredékükre csökkennek. A kimutatások és lekérdezések tervezésénél fontos szempont volt, hogy megfeleljenek mind a vállalati információs igényeknek, mind a magyar jogszabályi háttér által támasztott követelményeknek.Központilag biztosítható a rendszer teljes adminisztrációja, így a megbízható üzemeltetés a hagyományos kliens–szerver architektúrájú rendszereknél kisebb munkaráfordítást igényel, fokozottan igaz ez a földrajzilag nagy kiterjedésû vállalatokra. Megváltoznak a rendszert bevezetô szervezeteknél a szervezési folyamatok is, ami újabb megtakarítást eredményezhet.
Horváth Ferenc csapata kiesett a Magyar Kupából, Lipcsei Péter is mosolygott ezen
