Tavaly júniusban három megye – Vas, Veszprém és Fejér – kereskedelmi és iparkamarájának kezdeményezésére alakult meg a 8-as Főút Fejlesztési Tanácsa azért, hogy elősegítsék a régiót átszelő 8-as főút gyorsforgalmi úttá fejlesztését. A tanács létrehozását az is indokolta, hogy a kormányhatározat szerint a következő tíz év fejlesztési programjában nem szerepel a 8-as főút.– Pedig a szakemberek adatokkal tudják alátámasztani, hogy a rendszerváltozás óta a nyugati határátkelők és a kapcsolódó utak forgalma is a többszörösére növekedett, miközben az útépítések elmaradtak – mondta Schwiegelhofer Ferenc, a tanács vezetője.A beruházás egyben segítené az úthoz kapcsolódó kistérségek felzárkózását is. A Közlekedéstudományi Intézet becslése szerint a régióban 5-6 százalékos GDP-növekedést lehetne elérni. A fejlesztési tanács megtárgyalta cselekvési programját, feltérképezte az öszszes törvényi lehetőséget, és ezzel párhuzamosan területfejlesztési programot is készített.A helyenként új nyomvonalon haladó út legalább 170-180 milliárd forintba kerül majd, de az építkezések jól szakaszolhatók. Schwiegelhofer Ferenc szerint a 8-as főút része lehetne az V. közlekedési folyosónak, ezáltal a 7-es főút némileg mentesülne a teherforgalomtól. Az útépítés a határtól indulna, az osztrák oldalon ugyanis már megkezdték a kapcsolódó autópálya építését.A tanács szeretné elérni, hogy 2001-től a 8-as út része legyen az európai közlekedési hálózatnak, ezáltal az uniós alapokra is lehetne pályázni. Nem zárkóznak el attól sem, hogy vállalkozói tőke bevonásával gyorsítsák a beruházást.
Elfogták a rendőrök a tiszakécskei gyilkosság gyanúsítottját
