Több mint nyolcszáz résztvevôvel alighanem az idei év legnagyobb létszámú informatikai konferenciáját tartotta a SAP szeptember közepén Tihanyban. A témák között kiemelt szerepet kaptak az „új dimenziós” felhasználási területek, például a CRM, az SCM, az elektronikus piactér és a többi. Sok ágazatspecifikus elôadást hallhattunk, amelyek egy-egy rétegnek szóltak a bankszektorból érkezettektôl a húsiparig.Magyarországon jelenleg mintegy százhatvan vállalatnál használják az SAP vállalatirányítási szoftvereit, s ez a szám évrôl évre jelentôsen nô. Az 1972-ben Németországban, Walldorfban alapított, ma már száztíz országban jelen lévô SAP hazai leányvállalata mintegy száz fôvel dolgozik. Az SAP piaci részesedése hazánkban az IDC felmérése szerint jelenleg körülbelül hatvanszázalékos, a cég árbevétele tavaly 2,7 milliárd forint volt.A hagyományos vállalatirányítási rendszereirôl ismertté vált SAP is minden erejével mozdul az internetes világ, az e-business felé. Míg az internet megjelenése elôtt a vállalatok elsôsorban belsô üzleti folyamataik optimalizálására helyezték a hangsúlyt, az elektronikus kommunikáció olcsó és széles körû elterjedésével lehetôvé válik egy vállalat üzleti folyamatainak kiterjesztése mind a beszállítók, mind az ügyfelek irányába. Ennek ellenére az üzleti tranzakcióknak még mindig csak egy töredéke bonyolódik az interneten keresztül.Az SAP, amely a vállalatirányítási szoftverrendszerek de facto szabványa, kifejlesztette elektronikus üzletvitelre vonatkozó koncepcióját és kész megoldásait, mely mySAP.com néven vált ismertté. A mySAP.com a vállalatok kiterjedt üzleti folyamatainak teljes körû integrációját kínálja, attól függetlenül, hogy SAP- vagy nem SAP-rendszert használnak az adott cégnél belsô folyamataik optimalizálására. Az integráció magában foglalja a beszállítói lánc egészét, az ügyfeleket és a partnereket is, lehetôvé téve egy merôben új vállalati mûködési modell megvalósítását. Kiemelt szerepet kapnak a vállalat fejlesztéseiben az „új dimenziós” felhasználási területek, például a CRM (costumer relationship – ügyfélszolgálat), SCM (supply chain management – beszerzések, értékesítések kezelése), az elektronikus piactér (marketplace) stb.A kifejezetten internetes közegre készített mySAP.com néven piacra vezetett SAP-rendszer fôbb elemei közé tartozik egy olyan internetalapú felhasználói felület, amelynek segítségével minden SAP- és nem SAP-alkalmazás elérhetô böngészôn keresztül. Minden munkatárs a számítógépén egyébként is megtalálható böngészôvel, egyszeri bejelentkezéssel eléri a személyére és munkakörére szabott belsô és külsô rendszereket. Nem kell számos jelszót megjegyeznie, karbantartania, és nem kell ablakokat sem váltogatnia a különbözô alkalmazások használatához. A tranzakciós adatok átadása, akár külsô rendszereknek is, igen egyszerûen, az úgynevezett drag-and-relate funkcióval végrehajtható, azaz elég a kívánt adatot az egérrel megfogni, és a kívánt alkalmazásra „ráejteni”.A MySAP.com-nak van egy olyan része, amely tulajdonképpen egy nyitott elektronikus, üzleti tranzakciós központ az interneten, lehetôvé teszi a vállalatközi együttmûködést, például eladás, vásárlás, kommunikáció. Megjelenési formája egy internetcím alatt elérhetô portál, amely nem más, mint egy strukturált, iparáganként és szakterületenként szervezett piac. Ez elôsegíti az eltérô érdeklôdésû üzleti közösségek kialakulását és együttmûködését.
Lázár János a Harcosok Klubja edzőtáborában: Nincs csodafegyver, nincs felmentő sereg + videó
