Autópálya lesz az M0-s út

Putsay Gábor
2000. 11. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Év végére a hazai fizetős autópályák díjbevétele meghaladja a tervezett 7,5 milliárd forintot. Az M1-es autópálya és az M0-s autóút felújítását és bővítését négyéves programmal jövőre kezdi meg az Állami Autópálya- kezelő Rt. – jelentette be tegnap Répássy Attila, a társaság vezérigazgatója.A három korábbi autópályatársaság egyesülése révén létrejött Állami Autópálya-kezelő Rt. az állam 100 százalékos tulajdonában van, a részvényesi jogokat pedig a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésével és építtetésével megbízott Nemzeti Autópálya Rt. gyakorolja.A társaság a 400 kilométer állami tulajdonban lévő autópálya és autóút – M1, M3, M7, M0 és az M5 M0-án belüli szakasz – kezelésével, fenntartásával és üzemeltetésével, a díjszedéssel, valamint a hálózat melletti területek hasznosításával foglalkozik.Mint ismeretes, a kormány döntött arról, hogy kiegészítve a tízéves gyorsforgalmi koncep-ciót, az M0-s autópályává fejlesztését legkésőbb 2001. december 31-ig meg kell kezdeni.Az M0-s autóút egyes szakaszain a burkolatot folyamatosan fel kell újítani, és különböző biztonságtechnikai munkákat is el kell végezni. Répássy Attila ezzel kapcsolatban elmondta: az idei télre való felkészüléskor az M0-son eddig 17,5 kilométeren építették át az utat. Az átfogó rehabilitáció és az út kiszélesítése a jövő évtől kezdődik. Az M0-s és az M1-es felújítását a díjbevételekből és költségvetési forrásokból finanszírozzák.Répássy Attila lapunknak elmondta: a hazai autópályák és autóutak színvonala közötti különbségek igen nagyok, a társaság középtávú céljai között szerepel, hogy minden állami autópályán azonos szolgáltatást nyújtson.Hamarosan elkészítik a tízéves felújítási és üzemeltetési programot. Hozzátette: a következő évre tervezett felújításokhoz elegendő fedezetet biztosítanak az útdíjakból befolyó összegek. El szeretnék érni ugyanakkor, hogy a nem díjas autópályák fenntartásához, amit a költségvetési forrásokból fedeznek, elegendő pénzt kapjanak, különben a díjas autópályákból szánt keretből kell elvonni.Az állami autópályák téli üzemeltetésére előreláthatólag 5-600 millió forintot költenek, ezen belül a felkészülésre eddig 150 milliót fordítottak.Mint arról a tegnapi tájékoztatón beszámoltak, a társaság munkagépei és üzemeltetőik november 15-től a jövő év március 15-ig 24 órás készenlétben állnak.Az idén utoljára használják a téli géppark 15-25 éves példányait, jövőre ezeket váltják a már beszerzés alatt álló nagy teljesítményű Renault és Mercedes alapgépek, hóekék, sószórók és keverőberendezések.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.