Év végére a hazai fizetős autópályák díjbevétele meghaladja a tervezett 7,5 milliárd forintot. Az M1-es autópálya és az M0-s autóút felújítását és bővítését négyéves programmal jövőre kezdi meg az Állami Autópálya- kezelő Rt. – jelentette be tegnap Répássy Attila, a társaság vezérigazgatója.A három korábbi autópályatársaság egyesülése révén létrejött Állami Autópálya-kezelő Rt. az állam 100 százalékos tulajdonában van, a részvényesi jogokat pedig a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésével és építtetésével megbízott Nemzeti Autópálya Rt. gyakorolja.A társaság a 400 kilométer állami tulajdonban lévő autópálya és autóút – M1, M3, M7, M0 és az M5 M0-án belüli szakasz – kezelésével, fenntartásával és üzemeltetésével, a díjszedéssel, valamint a hálózat melletti területek hasznosításával foglalkozik.Mint ismeretes, a kormány döntött arról, hogy kiegészítve a tízéves gyorsforgalmi koncep-ciót, az M0-s autópályává fejlesztését legkésőbb 2001. december 31-ig meg kell kezdeni.Az M0-s autóút egyes szakaszain a burkolatot folyamatosan fel kell újítani, és különböző biztonságtechnikai munkákat is el kell végezni. Répássy Attila ezzel kapcsolatban elmondta: az idei télre való felkészüléskor az M0-son eddig 17,5 kilométeren építették át az utat. Az átfogó rehabilitáció és az út kiszélesítése a jövő évtől kezdődik. Az M0-s és az M1-es felújítását a díjbevételekből és költségvetési forrásokból finanszírozzák.Répássy Attila lapunknak elmondta: a hazai autópályák és autóutak színvonala közötti különbségek igen nagyok, a társaság középtávú céljai között szerepel, hogy minden állami autópályán azonos szolgáltatást nyújtson.Hamarosan elkészítik a tízéves felújítási és üzemeltetési programot. Hozzátette: a következő évre tervezett felújításokhoz elegendő fedezetet biztosítanak az útdíjakból befolyó összegek. El szeretnék érni ugyanakkor, hogy a nem díjas autópályák fenntartásához, amit a költségvetési forrásokból fedeznek, elegendő pénzt kapjanak, különben a díjas autópályákból szánt keretből kell elvonni.Az állami autópályák téli üzemeltetésére előreláthatólag 5-600 millió forintot költenek, ezen belül a felkészülésre eddig 150 milliót fordítottak.Mint arról a tegnapi tájékoztatón beszámoltak, a társaság munkagépei és üzemeltetőik november 15-től a jövő év március 15-ig 24 órás készenlétben állnak.Az idén utoljára használják a téli géppark 15-25 éves példányait, jövőre ezeket váltják a már beszerzés alatt álló nagy teljesítményű Renault és Mercedes alapgépek, hóekék, sószórók és keverőberendezések.
Börtönkonyhán főznek a balmazújvárosi gyerekekre + videó
