Ordacsehi önkormányzata már évek óta szorgalmazza egy, a 7-es főközlekedési útról balra kanyarodó sáv kialakítását, a Somogy Megyei Állami Közútkezelő Kht. igazgatója, Jaczó Győző viszont a baleseti statisztikákra hivatkozva állítja: az ordacsehinél fontosabb csomópont-építési kötelezettségei is vannak a 7-es úton.A közlekedési miniszter közelmúltbeli balesete óta nemcsak a rendőrség, hanem a közlekedés- és forgalomszervező civil szervezetek is górcső alá vették a Balaton déli partján futó 7-es főközlekedési út veszélyes szakaszait. Somogy megye napilapja egy veszélytérképet tett közzé a balatoni csomópontokról, amelyhez lapunknak Jaczó Győző, a megyei közútkezelő kht. igazgatója fűzött magyarázatot.Elmondta: a megyei közlekedésrendészettől folyamatosan megkapják a balatoni közúti közlekedési balesetek adatait, és a statisztikák figyelembevételével tervezik a csomópontok kiépítését, korszerűsítését. Az ordacsehi leágazó nem szerepel a tervükben, a Balatontól délre eső kistelepülésre ugyanis viszonylag kevesebben hajtanak be, és onnan sem nagy a 7-es út felé tartó forgalom. Indokolt viszont Balatonfenyvesnél a 7-es főút és a Balatonfenyves alsóra vezető alsóbbrendű út kereszteződésében a csomópont felújítása, és Balatonszéplak alsónál is sürgető a csomópont-korszerűsítés. Balatonföldváron villogó fény figyelmezteti az autósokat, és lámpás csomópont segíti a közlekedést Szárszón és Szemesen. Az igazgató szerint csupán egy kanyarodó sáv kiépítése is több tízmillió forintba kerül, így idén a balatonmáriafürdői lehajtó sáv építésén túl újabb korszerűsítési munkába nem foghatnak. Egyébként az állami pénzek mellett az önkormányzatoknak is részt kell vállalniuk – miként Balatonlellén is – a veszélyes csomópontok megszüntetéséből, balesetmentessé tételéből – fűzte hozzá az igazgató.
Szentkirályi Alexandra: A gyűlölet, a politikai indulat és az erőszak soha nem hozhat közelebb bennünket egymáshoz
