időjárás 19°C Csaba 2022. július 6.
logo

Egységes üzenetkezelés

2000.11.19. 23:00

Már évek óta léteztek az együttműködést segítő, csoportmunka-támogató számítógépes programok, megkezdődött a telefonálgatás a számítógépről, amikor egyszer csak kezdtek előállni a telefongyárak a maguk egységes üzenetkezelő megoldásaival. Amin azt értették, hogy a digitális alközpont hangpostáját el lehet érni a számítógépről – hálózati munkaállomásról –, és egy egységes kezelői felületre hozzák össze a távmásolatot, a hangpostát és a villámlevelet. Keresték a telefon helyét az új, internetesedő, intranetesedő világban, természetesen úgy, hogy az utóbbit próbálták bevonni abba a körbe, ahol ők otthon érezhetik magukat. Ez volt az első lépés azon az úton, amelyen mára eljutottunk a valóban egységes üzenetkezelés küszöbére.Már csak néhány szabvány, egyezkedés a gyártók között, és eljutunk oda, hogy először az ügyvitellel, adminisztrációval, üzletszerzéssel, irányítással foglalkozók, majd lépésről lépésre minden munkavállaló megkapja a maga virtuális információs burkát, amikor belép egy céghez. Vagy éppen a munkahelyi kapcsolatok kerülnek be az ő már meglévő, születéskor kapott információs burkába. Sok munkakörben ez lesz a távmunka elterjedéséhez vezető utolsó lépés. Hiszen ha mindenkivel majdnem úgy tudunk helyváltoztatás nélkül is kapcsolatba lépni, mintha ott szuszogna tőlünk egy méterre, miért kellene kilépnünk lakásunk ajtaján, hogy dolgozni tudjunk?Reggeli után egyszerűen felveszi az ember a megjelenítős szemüveget és a fejbeszélőt, és már dolgozik is. Amint szeme előtt a szemüveg, már meg is jelenik rajta a személyesített portál, rajta kiemelten az aznapi teendők, a legfrissebb hírek, esetleg még néhány dátumhoz kötött figyelmeztetés holmi születésnapokról, egyházi ünnepekről, aktuális befizetésekről. A portálon keresztül hozzáférünk minden anyaghoz, dokumentumhoz, információhoz, amire szükség van, a világon bárkit fel tudunk hívni telefonon vagy képtelefonon. Ha szükséges, a számítógépek összehoznak videokonferenciát is ügyfelekkel, partnerekkel és így tovább. A vállalati telefonközpont tökéletesen összeolvad az intranettel, kialakul a vállalati virtuális piactér e2e (ember to ember), esetleg h2h (human to human) vagy p2p (person to person) változata.Szép új világ, aminek számos részelemével a Telecomputer hasábjain foglalkoztunk az utóbbi hetekben. A fundamentum az X.500 szabványt követő világcímtár. A különféle részelemek összefogója lehet egy együttműködést segítő rendszer és a külvilággal való kommunikáció izgalmas területe, az ügyfélkapcsolati rendszer, a telefonos ügyfélszolgálat. Az egész IP-s, világhálós egységes üzenetkezelés mostanában áll össze. Még alakulnak a szabványok, készülgetnek újabb részelemek, de a valódi távmunka az ügyintézésben már majdhogynem realitás.

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.